پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:55 - 1400/04/21

برگزاری کلاس های جبرانی، عقب ماندگی های تحصیلی را جبران می کند/۲۳ تیرماه آغاز کلاس های جبرانی تابستانه

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: برای جبران عقب ماندگی تحصیلی ناشی از بیماری کرونا، از ۲۳ تیرماه برای دانش آموزان دارای افت تحصیلی کلاس جبرانی برگزار می شود.

 حوریه حاجی زاده با بیان این که در شرایط کرونایی، آموزش های به روش مجازی ارائه شده است، افزود : برخی از دانش آموزان فاقد دسترسی به تجهیزات آموزشی بوده و یا بستر مناسب برای استفاده از آموزش مجازی را نداشته اند.

وی ادامه داد : برای جبران عقب ماندگی تحصیلی و تثبیت یادگیری دانش آموزان نیاز به برگزاری کلاس های جبرانی در تابستان است که با برنامه ریزی هدفمند امکان این مهم فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی هرمزگان با تاکید بر اینکه همکاری‌های بین بخشی و هم‌افزایی سازمانی ، دانشگاه فرهنگیان و بسیج دانشجویی می تواند بر تحکیم ارتباطات علمی و اجرایی تعلیم و تربیت بیفزاید، بیان کرد : بر این اساس تفاهم نامه‌ای میان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شده است تا از  ظرفیت و توان دانشجو معلمان بسیجی جهت جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان به صورت رایگان استفاده شود.

 حاجی زاده افزود : در شرایط فعلی باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق عدالت آموزش و کاهش اثرات تعطیلی ناشی از بیماری منحوس کرونا استفاده کرد و تفاهم‌نامه سه جانبه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی مسیر مناسبی برای جبران افت تحصیلی است.

این مسوول با اشاره به این که از فروردین ماه ۱۴۰۰ با برگزاری نشست های تخصصی، زمینه اداری استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی دانشجو معلمان بسیجی فراهم آمده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۶نفر جهت همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در پایان خواستار همراهی خانواده های دانش آموزان در اجرای این طرح شد و گفت : مشارکت اولیای دانش آموزان می تواند در یادگیری و پیشرفت تحصیلی آنان اهمیت بسیار زیادی داشته باشد‌.

منبع: وزارت آموزش و پرورش
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین