پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:28 - 1398/07/20

چرا طلا و دلار ارزان شدند؟ / آخرین روند قیمت‌ها در بازارهای جهانی

افزایش خوش‌بینی‌ها به حصول توافق تجاری میان چین و آمریکا، ترغیب سرمایه‌گذاران به‌سوی دارایی‌های پرریسک را به‌دنبال داشت. قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت به روند نزولی بازگشت. شاخص دلار هم با افت 0.48 درصدی مواجه شد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از سایت تجارت نیو ز، بازار جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت روند نزولی به خود گرفت و با افت ۱٫۱ درصدی مواجه شد. از مهم‌ترین دلایل این کاهش، کم شدن نگرانی‌ها در مورد تنش‌های تجاری از یک‌سو و توافق احتمالی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا از سوی دیگر بوده است.
 
بالاترین قیمت طلا در هفته گذشته میلادی مربوط به هشتم اکتبر (سه‌شنبه) می‌شود که قیمت هر اونس طلا به هزار و ۵۰۶ دلار رسید.
 
هر اونس طلا اما در آخرین روز معاملات هفتگی یعنی روز جمعه با قیمت هزار و ۴۸۷ دلار معامله شد که کمترین قیمت فلز زرد در هفته گذشته محسوب می‌شود.
 
 
قیمت طلا 
تحلیلگران بر این باورند که اتفاقات هفته گذشته از جمله آغاز مذاکرات میان دو اقتصاد بزرگ جهان و خروج بریتانیا اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاران را به‌سوی دارایی‌های پرریسک ترغیب کرده است.
 
در عین حال، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، هفته گذشته دومین هفته نزولی را پشت سر گذاشت و با افت ۰٫۴۸ درصدی مواجه شد.
 
 
این در حالی است که دلار موفق شده بود در هفته پایانی سپتامبر به بالاترین سطح دو سال گذشته برسد.
 
شاخص دلار 
در نهم اکتبر، شاخص دلار بالاترین کاهش روزانه را طی پنج هفته اخیر تجربه کرد که از مهم‌ترین دلایل آن افزایش خوش‌بینی‌ها به مذاکرات تجاری چین و آمریکاست.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین