پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10115:28 - 1398/08/18

اعتبارات 120 هزار میلیاردی مورد نیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

خبر خوش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری 120 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالرضا عزیزی در مراسم تکریم بازنشستگان شهرستان گچساران اظهار کرد: بازنشستگان برای ما ارزشمند هستند و باید حرمت این افراد را حفظ کنیم.
 
عزیزی با اشاره به بازنشستگان گچساران ابراز کرد: شما بزرگترها اگر نبودید ما هم نبودیم  چرا که شما پرچم دفاع از مملکت، دفاع از کشور و ولایت به دست ما داده‌اید و ما هم راه شما را ادامه خواهیم داد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه افزود: در سال ۸۶ حقوق بازنشستگان خیلی کم بود که در چند سال اخیر حقوق این قشر50 درصد افزایش یافت.
 
 وی با بیان اینکه در آن سال این قانون برای بازنشستگان اعمال اما برای شاغلین اجرا نشد، گفت: کسانی که از سال ۹۰ به بعد بازنشسته شدند حقوق آنها افزایش یافت.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه از سال ۹۰ به بعد حقوق و مزایای شاغلین  ۵۰درصد افزایش داده شد، ابراز کرد: هم‌اکنون 3 گروه  بازنشسته داریم که اخیرا بازنشستگان  سال 86 گلایه‌هایی دارند.
 
 عزیزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حداقل حقوق بازنشستگان یک میلیون  و 500هزار تومان است که با این تورم موجود در جامعه جور در نمی‌آید، اذعان کرد: امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان  تخصیص داده شد.
 
وی با بیان اینکه پیشنهاد ما به دولت برای همسان‌سازی حقوفق بازنشستگان 3 هزار و 500 میلیارد تومان بوده، گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: در سال‌جاری ۶۰هزار میلیارد تومان برای عمران کشور تخصیص داد ه شد.
 
عزیزی با بیان اینکه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۲۰هزار میلیارد تومان نیاز است تا به حد نرمال برسد، اذعان کرد: نمی‌توان به دولت فشار آورد چرا که  اسکناس چاپ می‌شود و باعث تورم  در کشور می‌شود.
 
وی  با اشاره به اینکه در کمیسیون‌های سه‌گانه برای قانون خدمات لشکری کارهای خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: برای همسان‌سازی حقوق‌های دیگر ارگان‌ها از جمله شرکت نفت و گاز و دیگر ارگان‌ها مصوبات خوب به تصویب رسید.
 
 رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: دراین نشست مصوب شد که حقوق بازنشستگان 90درصد حقوق شاغلین باشد.
 
عزیزی با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون‌های سه‌گانه ابراز کرد: مصوب شده  که سامانه‌ای به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان به صورت متمرکز از تهران صورت گیرد.
 
 وی ادامه داد: در ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه کشور  دولت را مکلف کرده‌ایم که نظام دریافت‌ها و پرداخت‌ها به صورت متمرکز از تهران و تمامی بازنشستگان از خدمات رفاهی  برخوردار شوند.
 
این مسوول با اشاره به اینکه هم‌سان سازی حقوق بازنشستگان مشکلاتی را برای دولت به وجود می‌آورد، اظهار کرد: با همسان سازی  حقوق بازنشستگان در دولت تورم ایجاد می‌شود لذا یک برنامه‌ای صورت گرفته که سالانه این افزایش حقوق انجام گیرد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی عنوان کرد: حداقل افزایش حقوقی بازنشستگان چهارصد هزار تومان بوده است.
 
 عزیزی ابراز کرد: ایرادی که دولت دارد آن است که از زمان تاسیس سازمان تامین اجتماعی تاکنون به این سازمان بدهکار بوده و هر ساله به این بدهی‌ها افزوده می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دولت را مکلف کرده‌ایم که بدهی‌ها را پرداخت کند، افزود: همچنین دولت ملکف شده که وام مسکن، خرید جهیزیه و وام ازدواج افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در نظر بگیرد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: در این طرح بیمه شدگان روستایی 97درصد و برای شهری 94درصد تخفیف به مراجعین داده می‌شود.
 
 عزیزی در ادامه عنوان کرد: مصوب شده که کارگران قراردادی در موسسات دولتی تبدیل وضعیت شود و از قرادادی به پیمانی شده تا  وضعیت حقوق آنها افزایش یابد و امنیت شغلی پیدا کنند.
 
 وی افزود: در دولت قانون لایحه بودجه به مجلس ارائه داده شد که تصویب آن بایستی در مجلس صورت گیرد اما مجلس دبه در آورده است و هرگز به دولت این اجازه را نخواهیم داد که این لایحه را رد یا برگرداند.
 
 رئیس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه هم‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: قریب بر10 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان از دولت گرفته  شده است.
 
عزیزی خاطرنشان کرد: در سالجاری 50هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر  به تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: 120هزار میلیارد ریال برای هم سان سازی حقوق بازنشستگان  در سالجاری بایستی تصویب شود که محل تأمین اعتبار مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت است که باید با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود مطالبات این سازمان از دولت اخذ شود تا این همسان‌سازی را بتوان اجرایی کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین