پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:42 - 1398/09/18

گزارش:

افزایش قیمت دلار و طلا ادامه یافت / وعده ارزانی ارز و پیش‌بینی گرانی طلا / اعترافات تلخ درباره مسکن مهر

امروز هم قیمت دلار و طلا روندی صعودی را پشت سر گذاشتند و شاخص بورس نیز افزایش یافت. در عین حال از مهمترین اخبار امروز اعترافات تلخ وزیر راه و شهرسازی بود که عنوان کرد زمین دولتی برای طرح مسکن ملی وجود ندارد.
به گزارش کارگر آنلاین ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با ۴٫۷ درصد افزایش، ۱۳ هزار و ۵۴۶ تومان اعلام شده است.
 
این درحالیست که قیمت فروش دلار در صرافی ملی روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان ثبت شده است. این نرخ در روز گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان بود. مقایسه این دو رقم حاکی از رشد ۶۰۰ تومانی معادل ۴٫۶ درصد قیمت دلار صرافی ملی تنها طی یک روز است.
 
با این حال امروز رئیس کل بانک مرکزی گفت: شوک قیمتی بنزین و عوارضی از آن در افزایش قیمت ارز تاثیر گذاشته که به زودی نرخ آن کاهش و به ثبات می‌رسد.
 
عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه صبر ما زیاد است و هیجانی برخورد نخواهیم کرد، افزود: همانطور که در یکسال گذشته بازار ارز را کنترل و متناسب با ارزش ذاتی تعدیل کرده‌ایم و انشالله ثبات را بر این بازار حاکم خواهیم کرد.
 
همتی توضیح داد: به تدریج ثبات را به بازار ارز بازمی‌گردانیم و امیدواریم مانند گذشته به تدریج شرایط بازار ارز را کنترل و ثبات را در نرخ‌ها حاکم کنیم.
 
در همین حال در بازار طلا هم وضعیت مثل دلار البته همراه با نوسان کمتر همراه بود.
 
قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه تا ساعت ۱۵ با سه هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، ۴۷۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.
 
قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۵ با ۲۸ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۶۴۸ هزار تومان رسید.
 
در مورد این بازار نایب رئیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: افزایش قیمت طلا تا پایان هفته متاثر از نرخ ارز خواهد بود و هر گونه نوسان در بازار ارز باعث رشد قیمت طلا خواهد شد. منبع : تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین