پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1400/05/07

کشف هروئین از معده قاچاقجی سابقه دار/ قاپیدن شماره پلاک‌های پرشیای سفید برای سرقت

در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم  و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کشف هروئین از معده قاچاقجی سابقه دار

سرهنگ دوست علی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد اعضای یک باند ۵ نفره سوداگران مرگ، با سفر به استان‌های شرقی کشور و تهیه مواد مخدر، آن‌ها را با بلعیدن به شهرستان ری انتقال می‌دهند و سپس به توزیع و خرده فروشی آن می‌پردازند

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی به دست آمد متهمان به تازگی به استان مرزی کشور سفر و در حال بازگشت به شهرستان ری هستند که در مراقبت‌های ویژه پلیسی، خودروی متهمان در جاده قدیم حسن آباد شناسایی و در یک عملیات پلیسی متوقف شد.

فرمانده شهرستان ری با بیان این که هر ۵ تن اعضای این باند دستگیر و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند، تصریح کرد: پس از ارائه خدمات درمانی از معده این افراد ۳ کیلوگرم ماده مخدر هروئین بلعیده شده کشف و متهمان پس از ترخیص از بیمارستان و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: پلیس در برخورد با بلای خانمانسوز اعتیاد و قاچاقچیان موادمخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

قاپیدن شماره پلاک‌های پرشیای سفید برای سرقت

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: سی و یکم تیرماه گشت پلیس آگاهی تهران در حال گشت زنی در منطقه خلازیر به خودروی پرشیا سفید رنگ مشکوک شد که در بررسی شماره پلاک خودرو مشخص شد که این پلاک از یک خودروی پرشیا سفید رنگ در میدان فتح به سرقت رفته است.

وی افزود: تیم پلیسی در این مرحله دستور ایست برای راننده خودرو را صادر کردند، اما راننده به محض مشاهده خودروی گشت پلیس اقدام به فرار کرد و تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و ماموران پس از یک ساعت تعقیب و گریز با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و موفق به دستگیری سارق شده و در بازرسی از این خودرو تعدادی مدارک شناسایی سرقتی و اموال مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور مقام قضایی در اختیار ماموران اداره بیستم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و در ابتدا شاکیان پرونده هدف شناسایی قرار گرفتند.

سردار لطفی عنوان داشت: یکی از شاکیان پرونده عنوان کرد: روز ۳۰ تیرماه امسال به تهران آمدم و در فرودگاه سوار بر خودروی شخصی پرشیا سفید رنگ که مسافرکشی می‌کرد، شدم و به منطقه یوسف آباد آمدیم و وقتی جلوی در خانه از خودرو پیاده شدم راننده قبل از اینکه من وسایلم را بردارم به سرعت از محل فرار کرد و چمدان هایم راکه داخل آن پول و مدارک و اموال با ارزش بود را به سرقت برد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که پنجم اردیبهشت ماه نیز در شهر قدس به همین شیوه سرقت دیگری رقم خورده است و متهم در نقش مسافرکش با شماره پلاک سرقتی مسافر دیگری را از فرودگاه سوار بر خودرو کرده و پس از رسیدن به مقصد و پیاده شدن مسافر اقدام به سرقت چمدان مسافر جوان کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: کارآگاهان در مراحل بعدی اطلاع پیدا کردند که متهم در منطقه تجریش با شکستن شیشه یک خودرو اقدام به سرقت وسایل داخل خودرو به ارزش ۵۰ میلیون تومان کرده است.

وی افزود: متهم از سارقان سابقه دار است که در شهر کاشان نیز بار‌ها دستگیر شده و برای سرقت به تهران سفر کرده و با سرقت شماره پلاک‌های خودرو‌ های پرشیا در پایتخت سرقت‌های دیگری را انجام می‌دهد.

این مقام ارشد پلیسی گفت: شهروندانی که صاحبان خودروی پرشیا سفید رنگ هستند در صورت به سرقت رفتن شماره پلاک هایشان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند و چنانچه شهروندان هدف سرقت با خودروی پرشیا سفید رنگ قرار گرفتند برای شناسایی متهم به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

تهیه شیشه از شرق کشور برای توزیع در تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی پلیس مشخص شد که فردی با سفر به استان‌های مرزی کشور قصد انتقال یک محموله مواد مخدر به شهر تهران دارد.

وی افزود: طی چند روز رصد و کنترل تحرکات این فرد، مشخص شد متهم با تهیه موادمخدر از قاچاقچیان مرزی کشور با یک دستگاه خودروی سواری در حال بازگشت به شهر تهران است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: روز گذشته تیم‌های عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر طی یک عملیات ضربتی خودروی متهم را در محور تهران – قم توقیف و ضمن دستگیری راننده آن در بازرسی از داخل خودرو، ۲۰ کیلو و ۵۵۰ گرم شیشه را کشف کردند.

دستگیری سوداگر مرگ در جنوب پایتخت

سرهنگ حسین باباپور جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران اظهار کرد : در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از فروشندگان مواد مخدر در جنوب شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی در ادامه افزود: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهم مشخص شد، نامبرده به تازگی مقادیر قابل توجه‌ای مواد مخدر را از مرز‌های شرقی کشور تهیه و به تهران وارد کرده و قصد دارد، مواد را در سطح وسیعی توزیع کند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های قضائی، عملیات دستگیری متهم آغاز شد، بیان کرد: متهم در یک عملیات هماهنگ و منسجم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن مکان ۱۱ کیلو و ۹۰ گرم تریاک به همراه آلات و ادوات مصرف و فروش کشف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین