پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:43 - 1399/01/02

به جای انتصابات دقیقه 90، اصلاح ساختار کنید/زیان خالص میلیاردی آپکو در 6 ماه+اسناد

با توجه به امکانات ساختاری، مالی ایران خودرو اساسا این سوال مطرح می شود که لزوم وجود شرکت آپکو چیست؟
به گزارش کارگر آنلاین،شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو(آپکو) یکی از شرکت زیرمجموعه ایران خودرو است که به منظور طراحی تامین، تولید، فروش و خدمات خودروهای سفارشی و تجهیزات جانبی تأسیس شده است. با توجه به امکانات ساختاری، مالی ایران خودرو اساسا این سوال مطرح می شود که لزوم وجود شرکت آپکو چیست؟ درحالی که به نظر می رسد می توان غالب خدمات این شرکت را توسط معاونت خرید، بازاریابی و فروش و شرکت ایساکو ارائه کرد.
 

از طرف دیگر شاخص فروش، درآمد بدهی و زیان این شرکت نیز قابل تامل است. طبق اسناد مالی 6 ماهه منتهی به پایان شهریورماه 1398 آپکو در کل حدود 3.2 میلیارد تومان فروش خالص داشته در حالی که این رقم در سال 1397، در حدود 12.1 میلیارد تومان بوده است(این رقم معادل فروش حدود 5 عدد خودرو BMW است).

 

 

همچنین میزان خالص بدهی این شرکت در 6 ماهه اول 1398 از سال 1397 نیز پیشی گرفته به طوری که از 39.7 میلیارد تومان به 43.7 میلیارد تومان رسیده است. از دیگر نکات قابل توجه رشد چند صد درصدی زیان خالص این شرکت است به طوری که از 255 میلیون تومان به 4.6 میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

 

 

از آنجا که در سال جهش تولید قرار داریم، به نظر می رسد مدیریت ایران خودرو به جای انتصابات دقیقه 90 برای رشد چشمگیر تولید، بهتر است اصلاح ساختار را در دستور کار قرار دهد تا منابع مالی، فیزیکی و نیروی انسانی در شرایط کارآمد در خدمت تولید و کیفیت قرار گیرد.

 

 

منبع/سایت خط بازار

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین