پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:27 - 1400/11/24

اعطای ۵۰۰ خودرو به نورچشمی ها در ایران خودرو+اسامی

کارگر آنلاین | یکی از مصیبت های صنعت خودرو که منتج از ساختار غلط خودروسازی است. روابط آشکار و پنهان بین شرکت های خودروسازی و افراد حقیقی و حقوقی خاص و پرنفوذ است.

به گزارش کارگر آنلاین ، یکی از مصیبت های صنعت خودرو که منتج از ساختار غلط خودروسازی است. روابط آشکار و پنهان بین شرکت های خودروسازی و افراد حقیقی و حقوقی خاص و پرنفوذ است. یکی از این مصادیق، فروش و یا در اختیار قرار دادن خودرو به این قبیل افراد است. در تازه ترین خبرها مشخص شده حدود 500 خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو در اختیار افراد خاص خارج از خودروسازی است که مدت های زیادی است از آن استفاده می کنند.

  • بررسی ها نشان می دهد این خودروها در اختیار ایدرو، وزارت صمت، سازمان بازرسی، صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، دانشگاه تهران، استانداری البرز، بسیج، راهور، فرمانداری تهران، فرمانداری اراک، سازمان حمایت، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی، نماینده مجلس،خیریه دارالقرار، گمرک، سازمان ملی استاندارد و …. است.
  • اینکه این خودروها با چه هدفی در اختیار این سازمان ها قرار گرفته و چرا تاکنون به ایران خودرو عودت داده نشده و هزینه خدماتی آن بر عهده چه کسی است، سوالات جدی می باشد که باید مدیران ایران خودرو در خصوص آن شفاف سازی کنند. آن هم در شرایطی که خودروسازان با مشکل عرضه خودرو دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از مردم نمی توانند یک خودرو با قیمت مناسب خریداری کنند. ارائه این گونه خدمات خاص توسط ایران خودرو به افراد خاص جای تامل و بررسی دارد. متاسفانه خواسته یا ناخواسته چنین روابطی با نهادهای خاص از جمله نظارتی ها و سیاست گذاران می تواند زمینه را برای بده بستان های سیاسی و گاها فساد فراهم کند.

منبع: خط بازار

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین