پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:05 - 1400/05/12

پشت پرده تغییرات دقیقه نودی در ایدرو/وزیر صمت شفاف سازی کند+جزییات

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در روزهای پایانی عمر ریاست ش در دولت دوازدهم دو عضو هیئت عامل ایدرو رو تغییر داد.

 تغییرات دقیقه نودی در ساختار اجرایی کشور همیشه یکی از موضوعات قابل تامل بوده است. ناکارآمدی و تغییر در راستای منافع ملی، مهره چینی در بخش ها و شرکت های زیرمجموعه و مشکلات شخصی از رایج ترین عللی بوده که گاهی روسا یا وزرا را بر آن داشته تا در آخرین روزهای عمر ریاست خود دست به تغییر در مدیران زیرمجموعه بزنند.

این رویه در دولت دوازدهم همچون دولت های گذشته ادامه داشته است. بر همین اساس شنیده ها حاکی از آن است علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در آخرین روزهای عمر دولت دوازدهم و احتمالا ریاست خود در وزارتخانه اقدام به تغییر دو عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) نموده است. از این رو طی حکم وزیر صمت “محمد حسین صابر و حسین حاجیان برزی” به جای “بهزاد اعتمادی و مهدی صادقی نیارکی” اعضای جدید هیئت عامل ایدرو می باشند. از آنجا این دو نفر چندان سابقه صنعتی نداشته اند، این سوال مطرح است که اساسا این تغییرات آن هم در روزهای پایانی براساس کدام منطق و ادله ای صورت گرفته است.

بررسی های اولیه نشان می دهد که در ماه های اخیر وزیر صمت به غیر از تغییر مذکور در بخش های دیگر زیر مجموعه وزارت صمت از جمله شرکت ها، صندوق الکترونیک، شرکت نمایشگاه ها، صندوق ضمانت صادرات و شرکت بازرگانی دولتی نیز چندین نفر را تغییر داده است.

منبع: خط بازار

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین