پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ42214:38 - 1399/02/07

جزئیات وام مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۹۹ + نحوه ثبت نام

برخی اخبار منتشره از مقامات مسئول بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی از افزایش وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 99 حکایت دارد.
به گزارش کارگر آنلاین، وام بازنشستگان تامین اجتماعی 99 مانند هر ساله توسط این صندوق بازنشستگی پرداخت می شود و همان طور که پیشتر اطلاع رسانی کرده بودیم گمانه هایی مبنی بر افزایش وام مستمری بگیران تامین اجتماعی 99 وجود دارد. بر این اساس اگر خبر مذکور تایید نهایی و اجرایی شود وام بازنشستگان از 3 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش می یابد که هر چند این تسهیلات مبلغ قابل توجهی در شرایط معیشتی و اقتصاد کشور نیست اما کمک هزینه ای برای بازنشستگان تامین اجتماعی محسوب می شود. ثبت نام وام ضروری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از اول اردیبهشت 99 آغاز شده است.
 
 
ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 99
 
 
با این وجود به دلیل محدودیت منابع موجود امکان پرداخت یکباره وام به همه مستمری بگیران وجود ندارد و آن طور که رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفته تنها در تهران ششصد هزار بازنشسته تامین اجتماعی داریم که احتمالا به 3 هزار و 500 نفر در این مرحله وام پرداخت می شود.
 
 
این درحالی است که امسال وام بازنشستگان تامین کشوری از 5 میلیون به 8 میلیون تومان افزایش یافته و این حکایت از توجه بیشتر به این صندوق دارد.
 
 
شایان ذکر است وام بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق بانک رفاه پرداخت می شود و به صورت قرض الحسنه و با سود 6 درصد خواهد بود که اقساط آن ماهانه از حقوق افراد کسر می شود.
 
 
نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی
 
متقاضیان تسهیلات تامین اجتماعی لازم است به با به همراه داشتن مدارک شناسایی و بازنشستگی خود به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند تا با صلاحدید و تشخیص رئیس شعبه در نوبت پرداخت وام قرار بگیرند و به شعبه مورد نظر بانک رفاه معرفی گردند.
 
 
اولویت پرداخت وام با کسانی که است که شعب مربوطه تامین اجتماعی معرفی می کنند و افرادی که قبلا از تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده کرده اند فعلا در لیست قرار نمی گیرند تا یکبار به همه متقاضیان پرداخت انجام شود.
 
 
البته خبر خوب مدیرعامل بانک رفاه برای بازنشستگان تامین اجتماعی این بود که با فروش 10 درصد سهام شستا در بورس تهران و عواید حاصل از آن امسال علاوه بر افزایش احتمالی مبلغ وام 10 برابر بیشتر وام پرداخت می شود و به تعبیری شاید به 35 هزار نفر پرداخت تسهیلات داشته باشیم. منبع/راهبرد معاصر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نیاز به وام هفت میلیون تومان را دارم لذا در صورت امکان همکاری لازم را بعمل اورید با تشکر بخشنده
من یک هفته هستش میرم شعبه تامین اجتماعی در مورد وام میگن که هنوز ابلاغ نشده
سلام، عرض شود که هر وقت برای درخواست تسهیلات بانکی به بانک رفاه رجوع کردیم، به بهونه اینکه باید میزان، سقف حقوق مستمری بالاتراز یک میلیون باشد، وام به ما تعلق نمی گیرد،چرا اون وقت؟؟؟؟؟
سلام من به بیمه مراجعه کردم میگه هنوز قطعی نشده بخاطر کرونا اینترنتی میشه ثبت نام کرد
من ۳۹ سالمه مستمری شوهرمو میگیرم چندین بار مراجعه کردم که وام بگیرم که بتونم پولی پس انداز داشته باشم هر باری که میپرسم میگن به بازنشستگان کشوری میدن مگه بدبختایی مثل ما چه گناهی کردن که چیزی نمیدن این انصافه
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین