پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:09 - 1399/02/11

لاغری در ماه رمضان در کنار روزه داری/روش ارگانیک و امتحان شده

اگر درماه مبارک رمضان، رژیم صحیح بگیرید می توانید به وزن مطلوب خود برسید، پس در کنار عبادات خالصانه در این ماه، فرصت لاغری را از خود نگیرید.
به گزارش کارگر آنلاین، مجید غیور مبرهن متخصص تغذیه و استاد دانشگاه در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از خوردن شیرینی ها بر پایه غیر طبیعی، مانند زولیا و بامیه و قطاب و حلوا خودداری شود زیرا باعث تجمع چربی و چاقی می شود.
 
او افزود: همچنین  مصرف میزان بالای قندهای ساده مانند قند حبه و شکر،  آش و شله زرد اجتناب کرده و در عوض از کشمش و خرما استفاده کنید.
 
این متخصص تغذیه گفت: پس از وعده افطار حتما مصرف میوه جات آب دار مانند هندوانه، خیار، گوجه،و سالاد کاهو در وعده غذایی قرار گیرد، مصرف چنین میوه و سبزیجاتی علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن در ایام روزه داری،  کمک شایانی به کاهش وزن می کند.
 
غیور بیان کرد: بیشتر انرژی بدن باید با خوردن سحری تأمین شود، پس افطار را سبک بخورید تا شکم سنگین نشود.زیاد خوردن در وعده سحری به منزله گرسنه نشدن نیست و چه بسا برعکس عمل می کند.
 
او تصریح کرد: یک ساعت پس از افطار  بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی در ماه رمضان است. تمرینات را خیلی سبک انجام دهید مانند یک پیاده روی منظم. 
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: روزه‌داری باعث حفظ طراوت ذهنی، شادابی و سلامت جسمی می‌شود و ورزش نیز نه تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، فرد روزه‌دار را در مقابل خستگی‌ها و دشواری‌های روزه به ویژه در هوای گرم مقاوم‌تر می‌کند. 
 
غیور افزود: به هیچ عنوان نخوردن سحری تاثیری در لاغری ندارد.حذف وعده سحری سبب می شود که در طول روزه داری بیشترگرسنه شده و هنگام افطار غذای بیشتری بخورید که همین سبب افزایش وزن شما خواهد شد
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین