پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:06 - 1399/02/20

ثبت‌نام ۶۹۳۲ زنجانی در سامانه بیکاری

معاون سیاسی امنیتی استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا در زنجان در حال انجام است.
به گزارش کارگر آنلاین، خدابخش مرادی‌نافچی پیش از ظهر امروز (۲۰ اردیبهشت) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۴ هزار و ۸۸۶ بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان از طریق اجرای طرح مواسات و همدلی، کمیته امداد امام حمینی (ره) و بهزیستی استان در بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه ۳۷ هزار پرس غذای گرم توسط کمیته امام خمینی (ره) و نیز ۴ میلیارد تومان با پیگیری استاندار زنجان تامین اعتبار و در میان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد توزیع شد، افزود: ۲۵۴ میلیون تومان نیز توسط سازمان بهزیستی استان برای خانواده‌های تحت پوشش خود در حال توزیع است.
 
این مسئول با بیان اینکه پویش‌های مختلفی با جمعیت‌های ۱۰ هزار نفر و کمتر در راستای مبارزه با کرونا راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر پویش‌های مردمی ساماندهی و شناسنامه‌دار شده‌اند و حساب و کتاب‌های آنان شفاف است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: در مجموع در سایه پیگیری‌های انجام شده در سطح استان، تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان کمک نقدی و غیرنقدی از طریق مشارکت‌های مردمی در قالب پویش‌های خیرین و اقدامات خیرخواهانه یا به دانشگاه علوم‌پزشکی در حوزه تامین و تجهیزات اقلام بهداشتی و درمانی کمک شده و یا در سایه پیشگیری در خصوص ضدعفونی کردن و تامین اقلام بهداشتی بوده است.
 
مرادی‌نافچی با بیان اینکه در استان زنجان تمهیدات لازم برای مقابله با پساکرونا در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و درمانی اندیشیده شده است که ۲۴۷ نظر و پیشنهاد برای مقابله با پساکرونا در استان اعلام شده و این تعداد احصا خواهد شد، خاطرنشان کرد: اقداماتی که ستاد مبارزه با کرونا در استان انجام شده، بیش از ۲۵۰ مورد اقدام بوده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه تاکنون ۶۹۳۲ نفر در سامانه بیکاری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰۰۱ نفر مشمول بیمه بیکاری در استان شده‌اند، اظهار کرد: در بخش صنعت ۲۴۶۰ نفر، در بخش کشاورزی ۴۷ مورد و در بخش خدمات نیز ۳۳۵۲ مورد ثبت‌نام کردند که ۱۴۲ مورد نیز اظهار نشده است.
 
محمدرضا یوسفی  با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نام در بیمه بیکاری مربوط به شهرستان زنجان با ۳۶۶۸ مورد ثبت‌نام کننده و شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود نیز به تعداد ۳۷ نفر به‌عنوان کمترین ثبت‌نام کننده را داشته‌ایم، افزود: بارزسان کار از ۴۶۵ واحد تولیدی بازرسی انجام داده‌اند که اولویت، بازرسی از واحدهای بالای ۵۰۰ نفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۶ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشکوک به بیماری کرونا بوده‌اند که به واحدهای بهداشتی و درمانی معرفی شده‌اند و همه اقدامات بهداشتی و مراقبتی در واحدهای صنعتی و تولیدی در استان  انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی وجود دارد و بسترهای رسیدگی غیرحضوری و الکترونیکی برای رسیدگی به شکایات، فراهم شده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین