پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:20 - 1400/05/25

هزار و ۳۲۶ دادخواست کارگری در قزوین رسیدگی شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از رسیدگی به هزار و ۳۲۶ دادخوست کارگری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

رضا گروسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از رسیدگی به هزار و ۳۲۶ دادخوست کارگری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

رضا گروسی  افزود:در چهار ماهه سال گذشته، ۹۹۰ دادخواست کارگری مورد بررسی قرار گرفته بود که امسال به دلیل شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان دادخواست‌های کارگری ثبت شده متعلق به شهرستان قزوین با ۶۳۸ مورد، البرز ۲۷۶ و آبیک ۲۲۲ مورد بوده و کمترین تعداد دادخواست ها هم در شهرستان آوج با ۱۰ مورد ثبت شده است.

گروسی با اشاره به آرای هیات تشخیص، گفت:از ابتدای امسال، هزار و ۱۹۹ رای در هیات‌های تشخیص استان صادر شده که ۵۹۸ مورد آن مربوط به شهرستان قزوین و ۳۳۷ مورد متعلق به شهرستان البرز بوده و بیشترین تعداد صدور آرای استان به این دو شهرستان اختصاص یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت:میزان صدور آرای هیات تشخیص با توجه به افزایش تعداد دادخواست ها در چهارماهه سال جاری افزایش یافته است.

وی گفت:هیات های حل اختلاف استان هم در این مدت بیکار نبوده اند و به ۴۳۴ پرونده رسیدگی کرده و ۳۳۷ رای صادر کرده اند.

گروسی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۵۰۰ رای سازشی در مراجع حل اختلاف کارگری استان صادر شده و میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص ۲۸ روز و در هیات حل اختلاف ۲۶ روز بوده است.

استان قزوین حدود ۱۶۰ هزار کارگر دارای بیمه اجباری و مشمول قانون کار دارد که ۹۶ درصد آنها قراردادی هستند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین