پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:57 - 1399/04/24

کاهش موارد بستری کرونا در صورت استفاده همگانی از ماسک

کارگر آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده همگانی از ماسک جهت کنترل و پیشگیری از کووید-19، گفت: اگر فرهنگ استفاده از ماسک را به صورت قوی اجرا کنیم؛ قطعا در هفته‌های آینده شاهد کاهش موارد بستری کووید-19 در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

دکتر علیرضا رییسی در نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران از استودیو سلامت وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک جهت کنترل و پیشگیری از ابتلا به کووید-19 گفت: مجددا بر زدن ماسک تاکید می‌کنم. البته از همراهی مردم بویژه در یک هفته گذشته تشکر می‌کنم چرا که استفاده از ماسک توسط مردم بسیار ارتقا یافت و این موضوع بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
کاهش موارد بستری کرونا در صورت استفاده همگانی از ماسک

وی افزود: اگر فرهنگ استفاده از ماسک را به صورت قوی اجرا کنیم؛ قطعا در هفته‌های آینده شاهد کاهش موارد بستری کووید-19 در بیمارستان‌ها خواهیم بود. البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در جمع نیز بسیار مهم است.
خطر انتقال کرونا از مبتلایان بدون ماسک

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: ثابت شده حضور در تجمعات بویژه در فضاهای سرپوشیده و مدت زمان زیاد، خطر انتقال بیماری را بسیار افزایش می‌دهد. در مجموع نه تنها برای سلامتی خود بلکه برای سلامتی دیگران نیز باید از ماسک استفاده کنیم. تاکید می‌کنم اگر در جمعی چهار نفر ماسک زده باشند ولی یک نفر بدون ماسک وارد شود و مبتلا نیز باشد می‌تواند بین 30 تا 50 درصد افرادی که ماسک زده‌اند را مبتلا کند.
مهمانی‌های خانوادگی و دسته‌جمعی بیشترین علت ابتلاهای اخیر

رییسی گفت: مردم بدانند موارد ابتلای کووید19 در روزهای بعد از ماه رمضان، به دلیل برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و شلوغی بود و بیشترین ابتلاها را از این مراسم‌ها گزارش داشتیم. پرهیز از برگزاری و  شرکت در چنین تجمعاتی در شرایط فعلی بسیار مهم است. همچنین مسافرت‌ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد. البته مهمانی‌های خانوادگی و دسته جمعی را نباید فراموش کرد و این دورهمی‌ها نیز در انتقال بیماری بسیار مهم هستند و باید از آنها پرهیز کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: برنامه اصلی وزارت بهداشت و کشور در این مرحله، رعایت دقیق و نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی است و همه باید در این زمینه همکاری کنند. رعایت پروتکل‌ها و نظارت بر آنها تنها به وزارت بهداشت بازنمی‌گردد و نقش سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین نظارت‌های مردمی نیز بسیار مهم است.
مبتلایان کرونا در خانه بمانند

وی همچنین گفت: افرادی که مبتلا به این بیماری هستند و از بیماری خود اطلاع دارند، حتما در خانه بمانند، خود را قرنطینه کنند و در جمع حضور پیدا نکنند. یکی از مشکلات آن است که افراد مبتلا علیرغم اطلاع از بیماری، در جمع حضور می‌یابند. عدم حضور این افراد در ادارات و تجمعات و جامعه بسیار مهم است.
رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرید

رییسی ادامه داد: در  مجموع ضمن اینکه زندگی در جریان است و ادامه می‌یابد باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم، فاصله گذاری و زدن ماسک را بسیار جدی بگیریم. زدن ماسک بسیار مهم‌تر از این است که چه نوع ماسکی بزنیم.
از مراکز مطمئن ماسک بخرید

رییسی در پاسخ به سوالی درباره بازیافت ماسک‌های استفاده شده و فروش مجدد آن‌ها، گفت: خیر، واقعا چنین چیزی نیست و کشور ما نیاز به بازیافت زباله ماسک ندارد. توصیه اصلی در این زمینه این است که تاکید می‌کنیم که اولا افراد در خانه ماسک ساده و پارچه‌ای تولید کنند و دوما اگر می‌خواهند ماسک بخرند، از جاهایی خریداری کنند که مطمئن باشد. نیازی نیست از دستفروش یا جاهای غیرمطمئن خریداری کنیم. البته این موضوع و شایعات در فروردین ماه که ماسک کم بود، حتی در کشورهای دیگر هم وجود داشت و از آنجایی که همیشه سعی می‌کنند، تیری به کشور ما بزنند، گفتند این ماسک‌ها را آماده می‌کنند و به ایران می‌فرستند که از شایعات عجیب و غریب بود. این موضوع صحت ندارد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین