پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:48 - 1399/05/13

وعده پرداخت مطالبات کارگران شهرداری بندر امام عملی نشد

کارگر آنلاین: در حالی که قرار بود بخشی از مطالبات مزدی کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بندر امام خمینی (ره ) در روز های گذشته پرداخت شود به‌رغم وعده‌های مسئولان شهری، این پرداختی انجام نشد.

به گزارش کارگر آنلاین، جمعی از کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بندر امام خمینی (ره ) در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران که گفته شده تعداد آنها حدود ۸۰۰نفر است، گفتند: مهمترین موضوع در شهرداری بندر امام  که باعث تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شده است، مربوط به کمبود منابع مالی شهرداری می‌شود که باعث شده صورت وضعیت های مالی پیمانکاران به موقع پرداخت نشود.

کارگران اظهار داشتند: با پیگیری این موضوع از سوی کارگران، برخی مدیران شهری در روز ششم تیرماه وعده کرده بودند یک ماه از معوقات مزدی کارگران را در روز های آینده پرداخت می کنند و منابع مالی آن هم تامین شده است .

به گفته آنها؛ شهردار تمام تلاش خود را برای پرداخت مطالبات کارگران انجام می‌دهد اما این بدهی‌ها مربوط به سالهای گذشته و زمانی است که مسئولان وقت آن را به‌صورت جدی پیگیری نکرده بوند و امروز تبعات آن متوجه کارگران شده است.

کارگران درباره مطالبات خود تصریح کردند: در حال حاضر کارگران شهرداری بندر امام حدود ۸ ماه مطالبات معوقه دارند که این موضوع آنها را در شرایط سخت مالی قرار داده است.

براساس ادعای کارگران،بخشی از این مطالبات مربوط به سنوات گذشته است و شهرداری بندر امام خمینی (ره) هنوز معوقات مزدی آنها را نپرداخته‌ است.

کارگران شهرداری  بندر امام  گفتند: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر شهردار و شورای شهر مراجعه کرده‌ایم، اما تاکنون پاسخ روشنی نگرفته‌ایم و علارغم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان مشخص نیست چه زمانی قرار است شهرداری، مطالبات ما را پرداخت کنند.

کارگران شهرداری بندر امام  تاکید کردند: مطالبات ما مربوط به سه ماه معوقات مزدی سال جاری است و الباقی مربوط به سنوات گذشته است .در واقع آخرین حقوقی که به حساب کارگران واریز شده حقوق فروردین ماه بوده است.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین