پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:00 - 1399/06/14

قیمت پراید از ۱۰۰ میلیون گذشت / آیا الان زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟

فعال بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودرو هفته گذشته تحت تاثیر عدم شماره‌گذاری برخی خودروها و ریزش شاخص بازار سهام به شدت گران شد.

به گزارش کارگر آنلاین، روز چهار‌شنبه شاخص کل بازار سهام بیش از سه درصد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز حدود 1.5 درصد منفی شد و بازار در نهایت با صف فروش در اکثریت نمادها به پایان رسید. حال با منفی شدن بازار سهام فعالان بازار می‌گویند تقاضا در بازارهای موازی از جمله طلا، سکه و خودرو افزایش یافته است.

در همین حال فعال بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو هفته آینده چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه با افت شاخص بورس برخی مردم سرمایه‌های خود را از بورس بیرون آورده‌اند و به بازارهای موازی از جمله سکه، طلا و خودرو روی آورده‌اند.

به گفته فیروز نادری علاوه بر افت بورس، عامل دیگری که هفته گذشته به افزایش قیمت خودرو دامن زد، توقف شماره‌گذاری خودروهایی چون پراید و ال ۹۰ بود. خبری که اگرچه کمی بعد تکذیب شد و اعلام کردند شماره‌گذاری پراید همچنان ادامه دارد.

فیروز نادری گفت: در آخرین معاملات انجام شده، پژو 206 تیپ پنج با 12 میلیون تومان افزایش به قیمت 215 میلیون تومان رسید. همچنین پراید هاچ بک با شش میلیون تومان افزایش به قیمت 102 میلیون تومان رسید. پژو پارس نیز با 12 میلیون تومان افزایش 190 میلیون تومان شد. همچنین قیمت پراید صندوق‌دار به قیمت 87 میلیون تومان معامله شده است.

اما آیا افزایش قیمت خودرو ادامه دارد؟ نادری در پاسخ گفت: پیش‌بینی می‌شود چنانچه قیمت دلار افزایش یابد و شاخص بورس هم روند نزولی داشته باشد قیمت خودرو گران‌تر شود. چرا که با افت شاخص بورس، بسیاری می‌خواهند دارایی و سرمایه خود را به بازارهای دیگری چون خودرو و دلار ببرند و هر کدام از این عوامل می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت خودرو بگذارد.

او اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که چنانچه قصد مصرف خودرو را دارند، به بازار مراجعه کرده و خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین