پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:51 - 1400/07/12

خواهان برخورد قاطع با صیادان ترال هستیم/تصمیم سازمان شیلات برای صدور مجوز هفتگانه لغو شد

اقتصادی/مدیرعامل اتحادیه صیادی هرمزگان از لغو واگذاری اختیارات حوزه صیادی به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان خبر داد. وی همچنین از تصمیم رئیس دادگاه هرمزگان حمایت کرد.

اسحاق تندرو درباره منتفی شدن تصمیم نبی‌الله خون میرزایی (رئیس سازمان شیلات) برای واگذاری صدور مجوز هفتگانه به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: پس از اعتراض اتحادیه‌های صیادی، رئیس سازمان شیلات در تصمیم خود تجدیدنظر کرد و صدور مجوز هفتگانه اتحادیه تولید و تجارت آبزیان را تا اطلاع ثانوی لغو کرد. 


  • به گفته وی؛ رئیس سازمان شیلات در نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر خدایی (دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران) تصمیم داشت تا از یکم شهریور ماه سال جاری تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۱، در طرحی آزمایشی تصدی‌گری دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات به اتحادیه تولید و تجارت آبزیان تفویض کند. بر اساس این تصمیم، مجوز برای هفت فعالیت سامانه توزیع بسته‌بندی و فروش الکترونیک آبزیان، کنترل مراکز عرضه آبزیان زنده، مراکز الگوسازی شده آبزیان تازه و منجمد، مرکز تامین و فروش خاویار و ماهیان خاویاری پرورشی داخل کشور، احداث بازار آبزیان و برند منتخب سازمان شیلات ایران به واحدهای فرآوری، واحدهای عرضه، رستوران‌ها و تفرجگاه‌های شیلاتی و زنجیره تامین و توزیع آبزیان همگی در اختیار این اتحادیه قرار می‌گرفت. 

    وی همچنین با اشاره به تصمیم علی صالحی (رئیس کل دادگستری هرمزگان) گفت: ما از این تصمیم قدردانی می‌کنیم. صید ترال  زیستگاه آیزیان را تخریب می‌کند، همچنین سبب شده تا بسیاری از صیدان بومی استان هرمزگان دچار ضرر و زیان مالی شوند. برخورد قاطعانه و قانونی با متخلفان باعث دلگرمی صیادان می‌شود. 

تندرو افرود: ما از مسئولان استان و سازمان شیلات می‌خواهیم برای جبران ضرر و زیان وارد شده به صیادان و تشکل‌های صیادی، شرایطی برای ساخت زیستگاه‌های مصنوعی، پرورش ماهی در قفس و خرید بچه ماهی فراهم کنند.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین