پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:58 - 1396/07/17

۱۰۰۰ بازنشسته خودروی قسطی می‌گیرند

مراسم قرعه کشی فروش یک هزار دستگاه خودروی قسطی به بازنشستگان کشوری، امروز (دوشنبه) با حضور مدیرعامل، معاون اقتصادی و امور سرمایه گذاری و تعدادی از مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، نمایندگان تشکل های بازنشستگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم، با اشاره به فراهم شدن امکان خرید یک هزار دستگاه خودرو از شرکت ایران خودرو برای بازنشستگان کشوری، گفت: تلاش می شود با تامین منابع مالی مورد نیاز، تا سه ماه آینده، علاوه بر این هزار دستگاه خودرو در مرحله اول، امکان خرید هزار دستگاه خودروی دیگر نیز برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق فراهم شود.

اسلامیان تصریح کرد: بیش از 44 هزار نفر از بازنشستگان کشوری برای دریافت خودروی قسطی در سایت صندوق ثبت نام کردند که در مرحله اول با انجام مراسم قرعه کشی، هزار نفر برای خرید خودرو مشخص شدند.

وی گفت: بر اساس قراردادی که با شرکت ایران خودرو منعقد شده است هر یک از بازنشستگان برای دریافت محصولات ایران خودرو، نیمی از قیمت خودروی مورد نیاز خود را تا سقف 17.5 میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

اسلامیان، همچنین به برخی از مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی صندوق، ترمیم حقوق بازنشستگان و رسیدگی به معیشت آن ها است، اما در کنار این هدف اصلی، هدف های دیگری در جهت رفاه حال این عزیزان دنبال می شود.

وی یادآور شد: کاهش 67.7 درصد قدرت خرید بازنشستگان کشوری یکی از مشکلاتی بود که در هشت سال دولت نهم و دهم بوجود آمد و دولت یازدهم، برای بهبود این شرایط، 2800 میلیاردتومان طی دو سال اخیر برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص داد.

وی افزود: با این اعتبارات، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری 18.6 درصد افزایش یافت که امیدواریم در سال آینده نیز با افزایش این اعتبارات، به تدریج قدرت خرید و حقوق بازنشستگان بهبود یابد.

اسلامیان همچنین از افزایش تسهیلات وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: در سال جاری برای 300هزار بازنشسته کشوری، امکان پرداخت وام ضروری به مبلغ چهار میلیون تومان فراهم شده است؛ در حالیکه سال گذشته، وام سه میلیون تومانی به 250 هزار بازنشسته تحت پوشش، پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در سه سال گذشته 16 خانه امید در شهرهای مختلف کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: در خانه های امید بازنشستگان، برنامه های آموزشی، فرهنگی، شعرخوانی، موسیقی، تئاتر و... انجام می شود. در شهر تهران نیز تلاش می شود تا خانه امید راه اندازی شود.

محمود طهماسبی، مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم با بیان اینکه اطلاعیه های لازم در خصوص فروش خودروهای قسطی به بازنشستگان کشوری روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری بارگذاری شده بود، گفت: در مرحله اول این طرح یک هزار دستگاه از خودروهای شرکت ایران خودرو به بازنشستگان کشوری در قالب لیزینگ ارائه می شود که پس از طی مراحل اداری، بازنشستگان برنده در این مراسم، می توانند نیمه اول آبان ماه به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه و مدارک لازم را ارائه کنند.

طهماسبی افزود: نمایندگی های ایران خودرو، بر اساس خودرویی که بازنشستگان انتخاب می کنند و پس از طی فرآیند معمول لیزینگ، زمان تحویل را مشخص کرده که معمولا بین دو هفته تا یک ماه زمان خواهد برد.
وی با بیان اینکه اگر بین یک هزار بازنشسته که در مراسم قرعه کشی به عنوان برنده اعلام می شوند، به هر دلیل، مورد انصرافی باشد، سایر متقاضیان جایگزین می شوند، گفت: در حالی که نرخ بازار لیزینگ در کشور 21 درصد و بازپرداخت آن 24 ماهه است، دو روش تسهیلات 36 ماهه با نرخ 10 درصد و 48 ماهه با نرخ 12 درصد در این طرح اجرا شده است. ضمن اینکه بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه نیز از شرکت بیمه ملت با شرایط مناسب به خریداران خودرو ارائه می شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین