پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:12 - 1400/11/08

خواص بی نظیر نوره ؛ از دفع سموم بدن تا رفع سودای عامل سرطان

کارگر آنلاین | نوره یا واجبی عبارت است از ترکیب زرنیخ و آهک به نسبت ۱ به ۶ که از آن برای درمان و زدودن موهای زائد بدن استفاده می شود. نوره بهترین دارو برای بیماری های پوستی می باشد. همچنین یکی از بهترین راه های دفع سودا از بدن نیز می باشد ( زیرا ماده مو از سودا است و با نوره کشیدن سودا از بدن خاج شده، رشد مو سریع تر شده و سودا از بدن خارج می شود) ، باعث تقویت بینایی می شود، انسان را فربه می کند، شانه ها را قوی می سازد و نیروی جنسی را تقویت می کند.در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که : “سنت در نوره کشیدن آن است که هر پانزده روز یک مرتبه بکشند و اگر کسی ۲۱ روز بگذرد که نوره نکشیده باشد قرض کند و نوره بکشد و کسی که چهل روز بگذرد که نوره نکشیده باشد، او مومن و مسلمان نیست و او را هیچ کرامت نزد خدا نیست.” _حلیه المتقین مراد نوره طبیعی است که با زرنیخ درست می‌شود، اولین کسی که نوره درست کرد حضرت سلیمان (ع) بود، نوره از آهک آب‌دیده و زرنیخ یا همان آرسنیک معدن درست می‌شود، مقدار زرنیخ باید یک‌ششم آهک باشد.

به گزارش کارگر آنلاین، در روایات به استفاده از نوره توصیه‌شده و بهترین حالت این است که به کل بدن نوره مالیده شود و اگرنه به‌جاهایی که مو دارد نوره مالیده شود. نوره پاک‌کننده است و میکروب‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد و درمانی برای بیماری‌های پوستی است. همچنین توصیه‌شده که بعد از نوره، حتماً سرتاسر بدن حنا مالیده شود و نیاز نیست حنا را غلیظ درست کنید یا آن‌قدر صبر کنید تا بدن رنگ بگیرد، پنج تا ده دقیقه کافی است. این کار علاوه بر شادابی پوست اثرات درمانی هم دارد. در احادیثی که از ائمه (ع) نقل شده است، فواید نوره را پاک کننده بدن، رافع پریشانی و پلیدی، قوی و فربه کننده بدن و از بین برنده ضعف و تنبلی شمرده اند.

  • قبل از استفاده از نوره می توانید برای کم کردن خشکی پوست، بدن را روغن مالی کرده و سپس با آب سرد دوش بگیرید. انجام این کار از خشک شدن پوست بعد از استفاده از نوره جلوگیری می کند. در صورت وجود عرق روی بدن نیز لازم است قبل از استفاده از نوره دوش بگیرید، زیرا ترکیب شدن نوره با عرق انسان موجب بروز التهاب و سوختگی در محل وجود عرق می شود. خیس بودن بدن قبل از استفاده از نوره مانعی ندارد، بنابراین بلافاصله بعد از دوش گرفتن می توانید از نوره استفاده کنید و نیازی به خشک کردن نیست.

ابتدا ظرفی از آب ولرم تهیه کرده و مقداری نوره در آب بریزید. سپس این ترکیب را مخلوط کنید تا به حالت خمیری دراید و غلظت آن به غلظت ماست یا کمی رقیق تر برسد. حتما در زمان مخلوط کردن نوره دستکش به دست داشته باشید، زیرا تماس مستقیم هر نقطه از بدن با نوره به مدت بیش از ۵ دقیقه، باعث بروز سوختگی و التهاب می شود. از کف پا تا زیر گردن را به نوره آغشته کنید. مالیدن نوره به کف پا نیز مفید است و سبب تخلیه سموم و سودا از بدن می شود. همچنین سنت است که بین دو ابرو و نوک بینی نیز نوره گذاشته شود. به دلیل زمخت بودن مو ها در ناحیه شرمگاهی و پایین شکم، توصیه می شود ابتدا این نواحی را نوره مالی کرده تا اینکه موهای زائد به طور کلی از بین بروند. بعد از سپری شدن ۵ دقیقه، استحمام کنید. اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید خواهید دید که کلیه موهای زائد بدن از بین می روند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین