پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:58 - 1401/03/08

ارتباط عصبانیت و چاقی ؛ واقعا با حرص و جوش چاق میشیم؟

عصبانیت علاوه بر تاثیرات مخرب بر روان انسان می تواند تناسب اندام فرد را نیز به خطر بیندازد و باعث چاقی مفرط و پرخوری شود استرس نیز همینگونه است.

همه ما ممکن است که عصبانی شویم. اما ماندن مداوم در این حالت می تواند برای وزن مضر باشد ما به نیمه پر لیوان نگاه می کنیم و به شما می گوییم چرا ارزش کنترل عصبانیت را دارد.

همه چیز با آدرنالین شروع می شود

خشم نه تنها در حالت عاطفی، بلکه در فرآیندهای شیمیایی بدن نیز بروز می کند.وقتی عصبانی می شویم، آدرنالین در بدنمان آزاد می شود، این اتفاق باعث می شود که ما آماده باشیم "بجنگیم یا فرار کنیم"، ما را فعال می سازد و موجب اضطراب خواهد شد.

به خاطر جریان خون از اندام های داخلی به ماهیچه ها، ما نمی توانیم گرسنگی را در حالی که عصبانی هستیم احساس کنیم.اما این فقط یک اثر کوتاه مدت دارد.

بعد از کاهش سطح آدرنالین، ما نیاز به بازیابی انرژی از دست رفته را احساس می کنیم و شروع به خوردن غذا می کنیم.اما به خاطر که ما نگران هستیم، این می تواند منجر به خوردن احساساتی و حریصانه شود.

به این معنی است که ما می توانیم چیزی را بخوریم که برایمان خوب نیست، که باعث شادی و راحتی ما خواهد شد، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا برای ما خوب است یا خیر.

سعی کنید برای مقابله با استرس خود غذا نخورید. رژیم غذایی خود را دنبال کنید و هر بار که متوجه شدید سیر هستید، خوردنتان را متوقف کنید.این کار به شما کمک می کند از افزایش وزن اضافی جلوگیری کنید.

پرخوری و استرس

اضطراب ! دلیل استرس است

اضطراب ، میزان استرس را افزایش می دهد. به همین دلیل، میزان هورمون کورتیزول نیز افزایش می یابد. علاوه بر مضر بودنش برای قلب و فشار خون، بر افزایش وزن ما نیز تاثیر می گذارد.

کورتیزول قند خون را به چربی تبدیل می کند و مانع هضم می شود و در نتیجه منجر به افزایش وزن می شود و چربی را شکل می دهد که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

احساسات منفی خود را با یک سرگرمی فعال از بین ببرید. به سالن ورزشی بروید، ورزش یا پیاده روی کنید. این به شما کمک می کند وضعیت ذهنی خود را تغییر دهید و افکارتان را جمع و جور کنید.

دچار کمبود خواب می شویم

استرس به نوبه خود منجر به مشکلات بیخوابی می شود و احتمال بیشتری وجود دارد که بدن را با کربو هیدرات ها، که در نوشیدنی های شیرین، آب نبات ها، و دیگر غذاهای ناسالم موجود هستند، پر کنیم.

در عین حال، کنترل خودمان برای خوردن مشکل تر است.کمبود خواب، عملکرد هورمون هایی که اشتها را کنترل می کنند را با مشکل مواجه می کند.

راهی برای احیای هماهنگی در زندگی تان پیدا کنید. این ممکن است مطالعه، ملاقات با دوستان، انجام کار مورد علاقه شما، یا چیز دیگری که شما را لذت و آرامش می آورد، باشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین