پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:25 - 1401/12/18

یک مقام کارگری خواستار شد:

تکلیف دستمزد کارگران تا قبل از پایان سال روش شود

کارگر آنلاین | دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه قرار نیست دستمزد ۱۴۰۲ منطقه‌ای تعیین شود، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار در روزهای آینده و اعلام هزینه‌های سبد معیشت کارگران، تکلیف دستمزد ۱۴۰۲ تا قبل از پایان سال روشن شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، هنوز دعوتنامه‌ها برای برگزاری جلسه شورای عالی کار ارسال نشده و تا این لحظه چیزی به ما اعلام نشده است.

  • وی با اشاره به نامه‌نگاری معاونت روابط کار با ادارات کار استان‌ها برای محاسبه هزینه‌های سبد معیشت کارگران اظهار کرد: طبق آنچه اطلاع داریم پنج استان به شکل پایلوت برای این کار انتخاب شده‌اند که البرز، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی جزو این استانها هستند. با توجه به پیشنهاداتی که گروه کارفرمایی درباره مزد منطقه‌ای در جلسات مطرح کرده بود وزارت کار برآن شد که در چند استان به شکل پایلوت هزینه‌های سبد معیشت کارگران محاسبه و اعلام شود.
  • به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر اساس آخرین اخبار اکثریت با اجرای مزد منطقه‌ای مخالفت کرده‌اند و تاکید بر این است که منطقه‌ای کردن دستمزدها در شرایط حاضر جایگاهی ندارد.
  • ابوی گفت: این کار در حد پیشنهاد بوده و قرار بر این نیست که دستمزد ۱۴۰۲ منطقه ای تعیین شود ولی با توجه به پیشنهاد گروه کارفرمایی و گزارش مزد منطقه‌ای که ارائه کرده بودند این موضوع در برخی استانها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار در روزهای آینده و اعلام هزینه های سبد معیشت کارگران، تکلیف دستمزد ۱۴۰۲ تا قبل از پایان سال روشن شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین