پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:44 - 1401/12/27

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک رفاه برگزار شد

موافقت سهام‌داران با افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران به میزان ۶۶۰ هزار میلیارد ریال

کارگر آنلاین | در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام بانک رفاه کارگران افزایش سرمایه این بانک به میزان ۶۶۰ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.

به گزارش کارگر آنلاین ، در این مجمع که امروز پنج‌شنبه 25 اسفند ماه 1401 با حضور 100 درصدی نمایندگان سهام‌داران برگزار شد، سرمایه بانک رفاه کارگران از رقم ۱۹۲هزار میلیارد ریال به 660 هزار میلیارد ریال افزایش و به تصویب رسید و به عنوان بی‌سابقه‌ترین افزایش سرمایه شبکه بانکی کشور معرفی شد. 

بر اساس این گزارش، مرتضی لطفی رئیس مجمع و عضو هیئت مدیره سازمان تامین تامین اجتماعی طی سخنانی در این مجمع با قدردانی از تلاش‌های دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران، اعضای هیئت مدیره و تمامی مدیران و کارکنان این بانک در راستای افزایش سرمایه گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی در سال‌های اخیر در سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است و این افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران نیز از جمله این اقدامات محسوب می‌شود. 

عضو هیئت مدیره سازمان تامین تامین اجتماعی گفت: بانک رفاه کارگران یک امانت بسیار ارزشمند و بین‌النسلی است که باید در پاسداشت آن همچون گذشته تلاش کنیم.

  •  قربان اسکندی مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز طی سخنانی در این مجمع گفت: با این افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران بستر ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عموما از قشر شریف کارگران و بازنشستگان هستند، بیش از پیش فراهم خواهد شد. 

وی افزود: با تداوم فرایند توسعه‌ای که در بانک رفاه کارگران وجود دارد امیدواریم به زودی شاهد افزایش سرمایه این بانک به میزان 100 هزار میلیارد تومان باشیم و بدون شک وزارت امور اقتصادی و دارایی از این مهم حمایت می‌کند.

 مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی نیز طی سخنانی در این مجمع گفت: افزایش سرمایه 660 هزار میلیارد تومانی بانک رفاه کارگران نقطه عطفی در تاریخ فعالیت این بانک محسوب می‌شود و برکات بسیار زیادی را برای حوزه اقتصادی و تولیدی کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تلاش‌های مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران به ویژه دکتر للـه‌گانی مدیرعامل این بانک در راستای توسعه خدمات و فعالیت‌های بانک در سال‌های اخیر شایسته قدردانی است و این بانک به معنای واقعی همراه و همیار سازمان تامین اجتماعی در عمل به تعهدات خود بود و کنار این سازمان ایستاد. بدون شک این همراهی هم برای این سازمان و هم مجموعه نظام بسیار ارزشمند است. 

 اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی در این مجمع گفت: بدون شک افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران بدون همراهی و همکاری اثربخش وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و سازمان تامین اجتماعی امکان‌پذیر نبود. 

  • وی افزود: با این افزایش سرمایه شاخص کفایت سرمایه بانک رفاه کارگران از 4.77 درصد به 12 درصد افزایش خواهد یافت و ضمن کسب رتبه اول شبکه بانکی در این شاخص، دست این بانک را برای ارائه خدمات موثر به حوزه تولید ملی و اشتغالزایی بیش از پیش باز خواهد کرد. 

للـه‌گانی تصریح کرد: با این مهم ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای بانک رفاه کارگران برای خدمت‌رسانی به عموم مردم و به‌ویژه جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی فراهم خواهد شد و باعث می‌شود این بانک با تداوم پویایی گذشته خود گام‌های بلندی در حمایت از رونق تولید و واحدهای تولیدی بردارد. 

وی افزود: با این افزایش سرمایه، بانک رفاه کارگران به یکی از بانک‌های برتر کشور بر اساس استانداردهای بین‌المللی سلامت بانکی(کملز) تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به اثرات افزایش سرمایه بر فعالیت‌های بانک رفاه کارگران افزود: این افزایش سرمایه شاخص‌های مهمی نظیر کفایت سرمایه بانک رفاه کارگران را از حد استانداردهای شبکه بانکی کشور (8 درصد) بسیار فراتر برده و به عنوان یکی از بانک‌های اول کشور از منظر سرمایه، علاوه بر رفع محدودیت‌های قانونی همچون سقف تسهیلات و تعهدات کلان، می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور حضور بسیار مؤثر و پررنگ‌تری داشته باشد. 

  • للـه‌گانی در پایان تصریح کرد: در سال‌های اخیر سرمایه بانک از 2300 میلیارد تومان به 66000 میلیارد تومان افزایش یافت و این مهم ناشی از تلاش و پشتکار تمامی مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران است که متعهدانه پای ارزش‌ها و اهداف توسعه‌ای بانک ایستادند. 

شایان ذکر است در ادامه این جلسه مجمع عادی به طور فوق‌العاده بانک رفاه کارگران با هدف انتخاب اعضای حقیقی هیئت مدیره این بانک برگزار شد و بر این اساس ضمن تمدید فعالیت اعضای هیئت ‌مدیره فعلی به مدت دو سال، آقایان وحید خانلری و دکتر مصطفی سرگلزایی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره بانک رفاه معرفی شدند و از تلاش‌های دکتر علی سرزعیم در مدت تصدی این سمت قدردانی شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین