پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:23 - 1399/07/12

سخنرانی های حضرت زینب(س) چراغ راه مومنان است

استاد دانشگاه لبنان گفت: سخنرانی های حضرت زینب (س) سرشار از مفاهیم و ارزش های فکری است و چراغ راه حق و حقیقت مومنان است. 

به گزارش کارگر آنلاین،  پروفسور مها خیربک ناصر استاد دانشگاه و پژوهشگر و شاعر از لبنان در وبینار «حضرت زینب(س)؛ الگوی زنان» با بررسی ادبی و لغوی سخنرانی های پرمغز و مفاهیم ارزشمند خطبه های حضرت زینب(س) گفت: سخنرانی های آن حضرت سرشار از مفاهیم و معانی و ارزش های فکری می باشد.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری این سخنرانی ها در وجدان آزادگان جهان اضافه کرد: سخنرانی های حضرت زینب(س) چراغ راه حق و حقیقت مومنان است.
آیت الله محمد حسن اختری مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا و رئیس  شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این وبینار از عموم مسلمانان و جامعه انسانی خواست تا پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) را به عنوان الگو در همه زمینه های زندگی قرار دهند و افزود: حضرت زینب(س) زن نمونه ای است که نظیر آن در جهان هستی وجود ندارد و سیره زندگی ایشان از قبیله بنی هاشم در بدو کودکی تا همراهی برادرش امام حسین(ع) به سوی کربلا، نشان دهنده عظمت، شجاعت، ایستادگی و دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام سید فادی السید رئیس مرکز امت واحده درباره نقش حضرت زینب(س) در بیداری امت اسلامی گفت: واقعه کربلا یک رویداد الهی است. چون این حادثه به منظور اصلاح بشریت و مبارزه علیه باطل بوده و تداوم رسالت پیامبران الهی از ابراهیم(ع) تا پیامبر اکرم(ص) بوده است.

هویده جبق رئیس مجمع زنان اروپایی پیرو اهل بیت(ع) از ایتالیا نیز با اشاره به حجاب و صبر حضرت زینب(س) گفت: حجاب به خصوص در خارج از کشور به زن قداست، هیبت و مقام می دهد و زنان با حجاب مفاهیم انسانیت را در برابر کسانی که زن را ابزار می دانند، قرار می دهد.
وی با اشاره به نمونه های صبر حضرت زینب(س) تصریح کرد: نمونه های قرآنی از صبر زنان وجود دارد که در طول تاریخ توانستند مقابل ظلم ایستادگی کنند و از حق دفاع کنند، حضرت زینب(س) کوه سرفراز صبر بود و توانست به وسیله صبر، مسیر نهضت امام حسین(ع) را زنده و تداوم ببخشد.
دکتر آنتوان بارا نویسنده مسیحی که کتابی را درباره حضرت زینب(س) نگاشته است، با اشاره به فرازهایی از ایستادگی قهرمانانه حضرت زینب(س) در دفاع از برادرش، تصریح کرد: سخنرانی های آتشین و رسالت مدار حضرت زینب(س) در برابر سردمداران بنی امیه ستودنی است به طوری که قیام کربلا با نهضت امام حسین(ع) آغاز و با رسالت حضرت زینب(س) تکمیل گردید.
وبینار  «حضرت زینب(س)؛ الگوی زنان» شب گذشته توسط بنیاد بین المللی عاشورا و مرکز امت واحده با حضور علما، متفکران و فعالان حوزه زنان عاشورایی به صورت مجازی برگزار شد.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین