پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:09 - 1399/07/25

آیا گزینه وزیر مدیرعامل بورس تهران می شود؟

هرچند که هنوز گزینه نهایی برای تصدی مدیرعامل بورس تهران مشخص نگردیده ولی خبرها حاکی از لابی سنگین یکی از وزرا برای انتخاب آقای "ر.ح" است.

 چند هفته پیش در حالی دو مجمع سالانه و فوق العاده شرکت بورس تهران برگزار شد که 7 عضو حقوقی جدید هیات مدیره انتخاب شدند. براین اساس شرکت‌های صندوق بازنشستگی بانک ها، بانک آینده، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری اهداف، کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، سرمایه گذاری تدبیر و سرمایه گذاری توسعه ملی به مدت 2 سال به عنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره تعیین گردیدند.

 

بعد از تعیین تکلیف اعضای حقوقی هیئت مدیره حال نوبت به انتخاب مدیرعامل جدید بورس تهران رسیده است. هرچند که هنوز گزینه نهایی برای تصدی این مسئولیت مشخص نگردیده ولی خبرها حاکی از لابی سنگین یکی از وزرا برای انتخاب آقای "ر.ح" به عنوان مدیرعاملی است. "ر.ح" از مدیران باسابقه بورس و هم اکنون مدیرعامل یکی از شرکت های تامین سرمایه می باشد."ر.ح" از شاگردان، همشهری و دوستان قدیمی وزیر است.

با انتخاب"ر.ح" این احتمال وجود دارد که بورس تهران استقلال خود را از دست دهد و به طور ابزاری منفعلانه تسلیم سیاست های ابلاغی از بالا به پایین شود و شاهد اتفاقاتی باشیم که منجر به استعفای شاپور محمدی از بورس گردید. قطعا عدم استقلال بورس به ضرر عامه مردم و فعالان بازار سرمایه است.

این در حالی است که تاکنون علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران، به طور نسبی عملکرد مثبتی داشته است. مقابله با زیاده خواهی حقوقی ها و حفظ استقلال از جمله اقدامات مهم علی صحرایی در بورس بوده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عملکرد علی صحرایی تاثیر به سزایی در گسترش نابسامانی در بورس داشته است.  

لازم به ذکر است که بسیاری از نمایندگان و روسای کمیسیون های مختلف مجلس با لابی گری برخی وزرا برای انتخاب مدیرعامل بورس تهران مخالف هستند.

منبع: خط بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین