پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:10 - 1399/08/21

ترفند عجیب کلاهبرداری با انداختن مالباخته ها به جان همدیگر

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ یک باند سه نفره کلاهبرداری در فضای مجازی را که با شیوه‌ای خاص قربانیان خود را طرف حساب یکدیگر می‌داد، دستگیر کردند.

به گزارش کارگر آنلاین، اوایل مهر ماه امسال بود که پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از سوی مقام قضایی برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع شد که در جریان آن مالباخته با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی به ماموران گفت: برای فروش مقداری طلا به ارزش ۴۷۰ میلیون ریال اقدام به ثبت آگهی در یکی سایت های خرید و فروش اینترنتی کردم. مدتی بعد از ثبت آگهی، فردی که خود را خریدار طلاها اعلام کرد با من تماس گرفته و بنا شد تا پس از واریز تمام وجه، من هم طلاها را به او تحویل بدهم.

مالباخته ادامه داد: وجه درخواستی به حساب واریز شد و من هم طلاها را برای خریدار ارسال کردم، اما روز بعد هنگام دریافت وجه متوجه انسداد حسابم شده و در بررسی‌های بعد مشخص شد که این اقدام از سوی پلیس فتای ایلام انجام شده است. من هم اقدام به پیگیری موضوع کردم که فهمیدم پول خرید طلا در واقع مبلغی بوده که فرد خریدار از یکی از شهروندان در ایلام کلاهبرداری کرده و به جای آن شماره حساب من را داده است.

در شرایطی که مالباخته خود در پرونده دیگری در مظان اتهام قرارداشت، ماموران متوجه صحت اظهارات این فرد شده و تحقیقات خود برای دستگیری کلاهبردار یا کلاهبرداران را آغاز کردند و سرانجام مدتی بعد ماموران با شیوه و شگردهای خاص پلیسی توانستند، هویت متهم را شناسایی کنند.

با شناسایی هویت متهم، پرونده وارد فاز بعدی شد و ماموران با همین سرنخ مخفیگاه او را نیز شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی پلیسی برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

سرانجام متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان آن تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با همین شیوه و نیز روش‌ها مشابه اقرار کرد. او همچنین دو تن دیگر را نیز به عنوان همدستان خود معرفی کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که تاکنون سه متهم دستگیر شده که یک باند را تشکیل داده بودند، به ۷۰ فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال با همین شیوه و روش اعتراف کرده‌اند که تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان و کشف دیگر جرائم احتمالی آنان در حال انجام است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین