پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:55 - 1400/08/23

تغییر چهره سارق برای وصول چک از بانک

مردان سابقه دار پس از سرقت خودروی یک فروشنده تجهیزات پزشکی در اقدامی عجیب با گریم و جعل امضا خودروی او را فروختند.

چند روز قبل پسر جوانی به‌نام هومن به اداره پنجم پلیس آگاهی رفت و از سرقت خودروی پراید و لوازم خانه‌اش توسط دو مرد جوان شکایت کرد. او گفت: در یک شرکت تجهیزات پزشکی کار می‌کنم. به‌دنبال شیوع ویروس کرونا و استقبال از فروش ماسک تصمیم گرفتم به شکل اینترنتی و آنلاین هم ماسک بفروشم به‌همین خاطر یک صفحه اینستاگرامی راه‌اندازی و تبلیغاتم را شروع کردم. مدتی بعد پسری به‌نام شاهین تماس گرفت و سفارش خرید ماسک داد. زمان تحویل، او به‌همراه یکی از دوستانش به مقابل خانه‌ام آمد و همین خرید باعث دوستی بین ما شد. من به تنهایی زندگی می‌کنم، شب حادثه شاهین تماس گرفت و گفت می‌خواهند برای تفریح به لواسان بروند و از من هم خواستند که همراهشان بروم. وقتی آنها به‌دنبالم آمدند تعارفشان کردم به داخل خانه بیایند تا من آماده شوم آنها هم قبول کردند، از آنجا که من خیلی سکسکه می‌کنم به همین دلیل همیشه یک بطری آب یا شربت کنارم هست. آن شب هم سکسکه‌ام گرفت و شاهین بطری آبمیوه‌ای به من داد که وقتی آن را نوشیدم بی‌هوش شدم و 24 ساعت بعد وقتی چشم باز کردم تمامی مدارکم، وسایل با ارزش داخل خانه و خودروی پرایدم به سرقت رفته بود.

با شکایت پسر 23 ساله تحقیقات به دستور عبدالسعید مدرسی، دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. شماره پلاک خودروی پراید به واحدهای گشت اعلام شد و در ادامه کارآگاهان دریافتند که خودروی پراید چند روز پس از سرقت به مرد جوانی به‌نام کامران فروخته شده است.

وقتی مأموران به سراغ خریدار رفتند وی مدعی شد که خودرو را از مالک اصلی خریده و حتی چک 122 میلیون تومانی خرید خودرو را به‌نام مالک اصلی که هومن نام داشت، صادر کرده است.

مرد جوان حتی برای اثبات اظهاراتش، قولنامه خرید خودرو را به قاضی پرونده نشان داد. قولنامه‌ای که امضای هومن زیر آن دیده می‌شد اما از آنجایی که شاکی هنگام پر کردن برگه شکایت، زیر آن را امضا کرده بود قاضی با تطبیق دو امضا متوجه جعلی بودن امضای قولنامه شد سپس برای اطمینان از شاکی خواسته شد با خریدار رو به رو شود که در این مواجهه حضوری وی هومن را به‌عنوان فروشنده شناسایی نکرد. همین مسأله نشان می‌داد که سارقان با ترفندی خاص خود را به جای مالک اصلی معرفی کرده و خودرو را فروخته‌اند.در ادامه تحقیقات مشخص شد که مبلغ بیعانه خرید خودروی پراید به‌حساب دختر جوانی به‌نام مینا واریز شده است. بدین ترتیب مینا بازداشت و مدعی شد که برادرش شاهین از او خواسته شماره کارت خود را در اختیار خریدار خودرو قرار دهد تا پول به حساب وی واریز شود.

در ادامه کارآگاهان پی بردند که مرد جوان یک سارق سابقه دار است بنابراین با هماهنگی‌های قضایی شاهین بازداشت شد.

مرد جوان در تحقیقات راز سرقت از خانه فروشنده ماسک را با همدستی دوستش فاش کرد و گفت: پس از سرقت مدارک خودرو تصمیم به فروش گرفتم اما برای وصول چک به سراغ یکی از دوستانم که آرایشگر حرفه‌ای بود رفتم تا او مرا شبیه هومن گریم کند، با این شگرد توانستم هم خودرو را بفروشم هم چکی را که به‌نام هومن بود وصول کنم.

با اعتراف متهم جوان، همدست او نیز بازداشت شد و در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با دو شاکی دیگر این دو متهم را شناسایی کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌های احتمالی ادامه دارد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین