پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:20 - 1399/09/08

بکارگیری هتل‌ها و مهمانسرا‌ها برای قرنطینه بیماران کرونا

رئیس سازمان اورژانس کشور که مسؤولیت قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) را به عهده دارد، از تهیه فهرستی از هتل‌ها و مهمانسرا‌ها برای قرنطینه بیماران کرونا خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای پیرحسین کولیوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: هدف از این طرح قرنطینه و جداسازی مبتلایان است. قرنطینه افراد در محیط‌هایی مانند هتل باعث حفظ کرامت هموطنان خواهد شد و برای افرادی که دارای توان مالی مناسب نیستند و نمی‌توانند قرنطینه خانگی را رعایت کنند، این طرح، کمک کننده خواهد بود.

وی عنوان کرد: این طرح بر مبنای شناسایی محیط‌هایی برای ایجاد نقاهتگاه شروع شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد که از آن محیط‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا استفاده کنند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا، ضمن اشاره به همکاری با سازمان‌های دیگر در اجرای این طرح گفت: از ظرفیت نیرو‌های مسلح، سازمان حج و زیارت، آموزش و پرورش، گردشگری و همچنین خیرین استفاده و از تجربیات دستگاه‌هایی که از قبل در بحث قرنطینه سوابقی داشتند بهره‌مند خواهیم کرد.

آقای کولیوند با اشاره به استقبال وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اجرای این طرح گفت: آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمادگی آن وزارت خانه در راستای اجرای هرچه بهتر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت هتل‌ها و مهمانسرا ها، هتل‌های ایران گردی و جهان گردی در سراسر کشور را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: پس از بازدید نمایندگان سازمان گردشگری و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از محل‌های مورد نظر برای ایجاد نقاهتگاه، لیستی از هتل‌ها و مهمانسرا‌ها که ظرفیت ایجاد محل مناسبی برای قرنطینه دارند، آماده و برای استفاده هموطنان به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا افزود: ابعاد مختلف استفاده از این محل‌ها بررسی خواهد شد و حتی از مساجد و حسینیه‌ها و ظرفیت نیرو‌های مسلح نیز بر اساس استاندارد‌های تعریف شده می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید جداسازی این افراد باید به شکلی باشد که چرخه انتقال این بیماری شکسته شود، بیمارانی که در بیمارستان دوره درمانی آن‌ها تمام شده می‌توانند از بیمارستان مرخص شوند، اما به این معنی نیست که آن‌ها به طور کامل بهبود یافتند و باید از سایر افراد جدا شوند بنابرین بعد از ترخیص می‌توانند از این فضا‌ها استفاده کنند.

مسؤول امور پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: البته یک تعداد بیمار سرپایی هم داریم که نیازی به بستری در بیمارستان ندارند، ولی به طور قطع آلوده هستند و ناقل این بیماری هستند که این افراد هم باز باید از سایر افراد جدا شوند و بعد از مثبت شدن آزمایش آن‌ها نیز به هتل‌ها یا نقاهتگاه‌ها معرفی می‌شوند. دسته سوم افرادی هستند که فاقد علامت هستند و با افراد بیمار در تماس بودند و برآورد می‌شود که در دوران نهفته بیماری هستند و این‌ها هم باید در قرنطینه باشند و خودشان را از سایر افراد جدا کنند.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین