پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:53 - 1395/02/02

به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی

اکران فیلم سینمایی «رسوایی 2» در مشهد

به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، فیلم سینمایی «رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در مشهد اکران می‌شود.

کارگرآنلاین: اولین اکران دانشجویی فیلم «رسوایی 2» در کشور به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در این شهر برگزار می‌شود. فیلم رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، دوشنبه ششم اردیبهشت‌ماه 95 در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد و در دو سیانس 17:30 تا 19:30 و 19:30 تا 21:30 اکران خواهد شد.

علی ناصری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مزیت اکران فیلم رسوایی 2 این است که با دستگاه‌های ویژه سینمایی به نمایش درخواهد آمد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بابیان این نکته که امروزه در دانشگاه‌ها با تغییر ذائقه در میان قشر جدید دانشجویی مواجه هستیم، گفت: ذائقه دانشجویان دهه 70 یا 80 بیشتر سیاسی بود اما دانشجویان دهه 90 بیشتر علاقه‌مند به مسائل فرهنگی و تفریحی هستند. در همین راستا، کارکردهای تشکل ما نیز سیاسی و فرهنگی است و با توجه به نیازهای دانشجو تغییر نموده است.

وی ادامه داد: آنچه دانشجوی امروزی نیاز دارد، تلطیف نگاهش نسبت به تشکل‌های دانشجویی است. ما باید نشان می‌دادیم که در تشکل‌های دانشجویی کار فرهنگی هم انجام می‌شود و صرفاً مباحث سیاسی مطرح نیست.

ناصری هدف دیگر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد را جذب قشر خاکستری دانشگاه عنوان کرد و افزود: دومین هدف ما، جذب طیف خاکستری دانشگاه‌هاست چراکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: «یکی از مهم‌ترین کارهایی که تشکل‌های دانشجویی باید انجام دهند این است که اگر افراد خنثی و خاکستری دانشگاه که برای درس خواندن آمده‌اند اما در کنارش نیاز به تفریحات هم دارند را بتوانیم جذب کنیم آن‌وقت است که توانسته‌ایم دانشگاه را فتح کنیم».

وی افزود: ما بحث اکران دانشجویی را در سه حوزه تبیین کردیم؛ حوزه‌های اجتماعی، دفاع مقدس و سیاسی. در حوزه اجتماعی با توجه به نیاز جامعه و بازخورد مخاطب، برای اولین بار در کشور فیلم بادیگارد را در اسفندماه 94 اکران دانشجویی نمودیم. در حوزه دفاع مقدس فیلم ایستاده در غبار بود که این فیلم نیز اولین اکران دانشجویی در کشور را داشت، که در فروردین 95 به نمایش درآمد و کارگردان و عوامل فیلم نیز در این اکران حضور داشتند و خوشبختانه با استقبال خیلی خوبی هم همراه شد. حوزه سوم، حوزه سیاسی است و فیلم رسوایی 2 که یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر بود قرار است در دانشگاه اکران شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به بازخوردهای دو اکران دانشجویی گذشته افزود: در دو اکران قبلی، دانشگاه حمایت زیادی از ما کرد و حتی سایر دانشگاه‌ها نیز به اکران‌های این‌چنینی ترغیب و تشویق شدند، چون بازدهی و بازخورد بسیار خوبی داشتیم. ما هر اکران را دو سیانس برگزار می‌کردیم و در هر سیانس 500 نفر حضور داشتند.

وی ادامه داد: تا به اینجا، بازخوردهای مناسبی داشتیم. فیلم ایستاده در غبار بازخوردهای خیلی خوبی داشت به‌نحوی‌که بسیاری از دانشجویان پس از دیدن این فیلم به خرید کتاب‌های مربوط به حاج احمد متوسلیان و سایر شهدا علاقه‌مند شدند. در حوزه اجتماعی نیز بادیگارد تأثیر خودش را گذاشت، هرچند که مخالفت‌هایی نیز در بازخوردهای موجود به چشم خورد. امیدواریم که اکران فیلم رسوایی 2 نیز بازخوردهای مناسبی را داشته باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: درواقع یکی از علت‌های استقبال دانشجویان از این اکران‌ها، قیمت بسیار کم بلیت آن‌ها نسبت به سایر مکان‌هاست و دیگر اینکه تا اکران عمومی این فیلم‌ها مدت‌زمان زیادی مانده است. بنابراین دانشجو می‌تواند در یک فضای کاملاً دانشجویی این فیلم‌ها را باکیفیت صدای سینمایی تماشا کند.

گفتنی است، فیلم رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و با حضور بازیگرانی چون اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، فخرالدین صدیق شریف، سحر قریشی، امیر نوری، مهران رجبی، رامین راستاد است که در سی‌وچهار مین جشنواره فیلم فجر نیز شرکت کرد و نامزد بخش بهترین جلوه‌های بصری نیز شد.

داستان اصلی این فیلم سینمایی حول محور شخصیت حاج یوسف با بازی «اکبر عبدی» است که قرار است با یک پیش‌بینی غیرمنتظره «آمدن زلزله» قصه اصلی را پیش ببرد. از نکات قابل‌توجه این اثر داستان‌های فرعی است که در درون قصه اصلی فیلم قرارگرفته است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین