پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:16 - 1395/04/13

آقای رئیس رمز کدهای سازمان تأمین اجتماعی را در مجلس جستجو کنید!

بنای مجلس دهم روشنگری است. ما نمی‌توانیم با پاک کردن صورت مسأله آن را حل کنیم. شاید یکی از مشکلاتی که امروز گریبان جامعه را گرفته است، همین پاک کردن صورت مسأله‌ها باشد. اگر در گذشته با متخلفان برخورد مناسب می شد، افراد دیگر جرأت تخلف به خود نمی‌دادند؛ بنابراین، باید نه تنها در مجلس که در هر نهاد دیگری هم که تخلف شده، با آن برخورد قاطع کرد.

کارگرآنلاین: با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودبحث داغ این روزهای فضای رسانه‌ای کشور، موضوع حقوق‌هاست. سازمان تأمین اجتماعی هم دست‌کم در زمان مدیرعامل قبلی، به لحاظ میزان حقوق‌های پرداختی و خرج‌ کردن‌ها بسیار پرمسأله بود؛ هرچند در زمان مجلس نهم به برخی از این پرونده‌ها در جریان تحقیق و تفحص از این سازمان توسط نمایندگان رسیدگی شد، همچنان برخی ابهامات در مورد این پرونده در هاله‌ای از ابهام است.

 تقی نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، در تازه‌ترین گفت‌و‌گو‌هایش با یکی از رسانه‌های کشور، به بخشی از این پرونده‌ها اشاره کرد و بار دیگر با اشاره به برخی پرداخت‌های کد گذاری شده در این سازمان اظهار داشت: اتفاقات تلخی در زمان او در سازمان رخ داد که محرمانه نیست و همه از آن خبر دارند. سازمان محل تنازع دو قوه شده بود. از طرفی، همه منابع این سازمان مربوط به بیمه‌شدگان است و کسی حق ندارد مبلغی را تحت شمول یا غیرشمول به غیر از بیمه‌شدگان به کسی پرداخت کند و از طرفی از زمان آقای مرتضوی، لیست‌هایی داریم که به صورت کد، به برخی مبالغی پرداخت شده بود و معلوم نیست این افراد چه کسانی هستند.

وی در پاسخ به اینکه این کد‌ها که می‌گویید به چه شکل است؛ یعنی پولی داده شده، ولی معلوم نیست به چه کسی و مبالغ آن چقدر است، گفت: مبالغ مختلف است، ولی هنوز کد‌ها کشف رمز نشده است. در صورت‌های مالی سازمان باید مشخص شود این پول‌ها به چه کسی داده شده؛ هرچند ایشان مدعی شده‌اند، پرداخت این مبالغ در حیطه اختیاراتشان بوده است. فیش‌های حقوقی متفاوتی در دولت قبل صادر شده یا ادعاهایی می‌شود که حداقل در این سازمان، خیلی خنده‌دار است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، احتمالا منظور رئیس سازمان تأمین اجتماعی از برخی پرداختی‌های کد گذاری شده، مربوط به پرونده تفحص از تأمین اجتماعی و برخی پرداختی‌ها به نمایندگان مجلس است. البته در آن زمان، برخی نمایندگان مجلس در خصوص این موضوع اعتراضاتی داشتند. آنان خواستار افشای این اسامی بودند، به گونه ای که کماالدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم، بار‌ها به عدم انتشار اسامی ۳۸ نماینده‌ای که از رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی رشوه دریافت کرده‌اند، در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی اعتراض کرد.

با وجود اعتراضات صورت گرفته و با وجود ورود کمیسیون اصل نود به این پرونده، تا کنون هیچ یک از نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه معرفی نشده‌اند.



سند منتشره از پرداخت‌های کد گذاری شده

http://www.tabnak.ir/files/fa/news_albums/602616/24248/resized/resized_608828_630.jpg


 
 

بهرام پارسایی در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه مشکل کنونی در مجلس، این گونه است که با گذشت نزیک به دو ماه از شروع مجلس، هنوز کمیسیون‌های تخصصی شکل کامل به خود نگرفته و برخی از کمیسیون‌ها اعضایشان مشخص نیست؛ از جمله این کمیسیون‌ها هم کمیسیونی است که ما در آن هستیم.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: پرونده‌های بسیاری در کمیسیون اصل نود وجود دارد که هنوز بررسی نشده‌اند، از جمله این پرونده‌ها نیز که مورد اشاره است. متأسفانه برخی نمایندگان مجلس، که به احتمال زیاد مربوط به اواخر دوره هشتم یا اوایل دوره نهم است، مبالغی از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند که البته نام این افراد مشخص نیست و تنها با کد نوشته شده‌اند؛ اما با توجه به اینکه برخی نمایندگان مجلس نهم از کمیسیون اصل نود درخواست کرده بودند، وضعیت این پرونده مشخص شود، قاعدتا رسیدگی به این موضوع مهم از اولویت‌های کمیسیون اصل نود مجلس خواهد بود.

پارسایی در ادامه افزود: متخلف هر که باشد، باید برای مردم مشخص شود. حال اگر این فرد نماینده‌ای باشد که با رأی مردم انتخاب شده است، باید با دقت بیشتری این کار را انجام داد و هویت این افراد را شناسایی کرد، تا مردم این افراد را بهتر بشناسند.

این نماینده در پایان گفت: بنای مجلس دهم روشنگری است. ما نمی‌توانیم با پاک کردن صورت مسأله آن را حل کنیم. شاید یکی از مشکلاتی که امروز گریبان جامعه را گرفته است، همین پاک کردن صورت مسأله‌ها باشد. اگر در گذشته با متخلفان برخورد مناسب می شد، افراد دیگر جرأت تخلف به خود نمی‌دادند؛ بنابراین، باید نه تنها در مجلس که در هر نهاد دیگری هم که تخلف شده، با آن برخورد قاطع کرد.

در پایان باید به رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت، اگر دنبال رمزگشایی از اسناد کد گذاری شده این سازمان است، باید آن را در لابلای اسناد موجود در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جستجو کند، تا شاید این بار مردم بدانند که پول بیمه آن‌ها به جیب کدام نماینده رفته است./تابناک

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین