پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:09 - 1395/05/02

نبود کارخانجات اشتغالزا عامل بیکاری جوانان کهگیلویه است

امام جمعه موقت دهدشت نبود کارخانجات اشتغالزا را عامل بیکاری نسل جوان دانست و گفت: اگر برای اشتغال کاری نکنیم فردای قیامت ما را محاکمه می‌کنند.

کارگرآنلاین: حجت‌الاسلام سید عبدالطملب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت روز ترویج مهارت‌های فنی وحرفه‌ای را از مناسبت‌های هفته پیش‌رو دانست و اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه با وجود اینکه در کارهای خیر از قبیل حضور در جبهه و فرزندآوری پیشگام بوده اما در کارآفرینی موفق نبوده است.

امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: فرزندان این دیار بزرگ شده و مدارک دانشگاهی کسب کرده و الان جویای کار هستند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های اشتغالزا در این شهرستان احداث نشده است افزود: سال‌های گذشته که آهنگ مهاجرت از شهرستان به گوش می‌رسید در خطبه‌های نماز جمعه به فتوای مقام معظم رهبری که فرمودند کارخانجات اشتغالزایی به صورت مساوی بین استان‌ها تقسیم شود اشاره کرده بودم.

تقوی با اشاره به اینکه سهمیه ما از این کارخانجات گیرمان نیامده است ادامه داد: اگر من طلبه حرف نزنم و مسؤولان پیگیری نکنند نسل جوان بیکار فردای قیامت ما را محاکمه می‌کنند.

وی گفت: البته شهرک‌سازی مربوط به دولت نیست و مسؤولان شهرستانی و استانی باید برای رونق شهر مجوز شهرک دهند.

خطیب موقت نماز جمعه دهدشت به بلاتکلیفی شهرک‌های دهدشت اشاره و تصریح کرد: اگر شهرک پرستاران و ولایت مجوز بگیرند کارگران مشغول ساخت و ساز می‌شوند.

تقوی بیان کرد: آمار بیکاری که در برخی شهرها سه درصد و در استان‌ها هفت درصد گزارش شده است در استان ما 17 درصد بوده که شاید این نرخ در شهرستان کهگیلویه 20 درصد باشد.

امام جمعه موقت دهدشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در 5 مرداد را یادآور شد و گفت: در قرآن آمده است وقتی حکومت اسلامی شود اولین کاری که می‌کند اقامه نماز است.

وی نماز جمعه را پیوند هفتگی با ولایت، انقلاب و ثمره خون شهدا دانست و گفت: حضور مردم دهدشت در این هوای گرم در نماز جمعه حاکی از قدردانی و قدرشناسی است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین