پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:42 - 1396/04/21

نمی‌شود هم کار کرد و هم کتک خورد

وزیر بهداشت برای ماندن در کابینه تضمین خواست

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره حضورتان در کابینه صحبتی شده گفت: بله، درباره حضورم صحبت‌هایی شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی گزاشات از تخلفات درباره حوزه دارو حکایت دارد و گویا جلساتی داشتید. آیا به نتیجه‌ای رسیدید؟ اظهار داشت: معمولا حدس و گمان‌ها و شایعاتی هست، آن کسی که باید قضاوت کند، دادگاه، قاضی و دستگاه قضایی است. هر کسی از  هر حوزه‌ای مشکلی و ایرادی می‌بیند طبعا به بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری شکایت ببرد و در صورتی که کسی محکوم شد، اطلاع‌‌رسانی کند.

وی ادامه داد: سنت زشتی که خلاف شرع، قانون و هم اخلاق است در کشور راه افتاده و متأسفانه کسی برخورد نمی‌کند. اینکه افرادی و جمعیت‌هایی قبل از اینکه کاری انجام شود در فضای رسانه‌ای کشور مطالبی را پخش می‌کنند که باعث آبروریزی افراد می‌شود و خانواده و بستگانش را مورد آزار قرار می‌دهند، چه بسا در این اقدامات هم  منفعت‌طلبی و باج‌گیری وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حوزه‌های مدیریتی تحت نظارت همه ما ممکن است به حق اشکالاتی باشد. قانون مشخص کرده که از چه مسیری بایستی ثابت شود و بعد اگر کسی خطایی کرده بود مجازات شود. در عین حال اگر هم بخواهیم قانون را قبول نداشته باشیم، بهتر است حرف نزنیم و همه باید تابع قانون باشند.

وی افزود: ما به دستگاه قضایی اعتقاد داریم. حوزه خودمان را مبرا از خطا نمی‌دانیم، به هر حال جمعیت حدود 450 هزار نفر کار می‌کنند، ممکن است کاستی‌هایی باشد. ما که با بزرگان قابل قیاس نیستیم، دستگاه‌های تحت پوشش آنها نیز دچار خطا و ایراد بوده‌اند، هستند و خواهند بود. مهم این است که همه به دستگاه قضایی اعتماد کنیم و اگر مدرکی داریم حتما تحویل آنها دهیم و هر چه حکم کردند، تبعیت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره حضورتان در کابینه آینده صحبتی شده؟ گفت: بله، درباره حضورم صحبت‌هایی فرمودند.

وی درباره الویت‌هایش برای این مسئولیت در دولت دوزادهم نیز گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم، اینطور نمی‌شود کار کرد. قرار نیست که ما زندگی‌مان و امورات شخصی خودمان را بگذاریم و به وسط میدان بیاییم و  4 سال صادقانه برای کشور، مردم و انقلاب کار کنیم، در عین حال کتک هم بخوریم، من این مدلی در کشور کار نمی‌کنم.

وزیر بهداشت گفت: من موقعی جانم را هم برای کشور می‌دهم، نهادهایی که ادعای انقلابی‌گری و وابسته به نهادهای مقدس دارند، آنها دیگر ما را نزنند. حالا اگر کسی می‌زند، تخریب می‌کند، اذیت می‌کند بگذارید صدای آمریکا و صدای انگلیس باشد، نمی‌شود دستگاه‌ها و نهادهایی که هم پول‌شان را از ملت می‌گیرند و هم  اعتبارشان را از شهدا و انقلاب گرفتند ما را تخریب کنند.

قاضی‌زاده هاشمی‌ تصریح کرد: در وزارت بهداشت و درمان، شایعه‌سازی، اتهامات نادرست و فضاسازی‌ها با روح و روان مردم سر و کار دارد و می‌تواند به راحتی بخشی از رسانه مردم را تحریک کند و ما نمی‌توانیم اداره کنیم.

وی گفت: حقیقتش صحبت شده، ولی تا تضمینی وجود نداشته باشد که آنهایی که هم جنس خود ما هستند تا ما را آزار و اذیت نکنند، فکر می‌کنم حضور پیدا کردن نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند. این  فضا باید درست مدیریت شود.

وزیر بهداشت افزود: اگر بناست دولت هر روز تنش بلرزد که این خبرگزاری چه زد و آن روزنامه چه کاری کرد، آنچه اتهامی زد به این معنی است که ما دائم باید درگیر حاشیه باشیم و متن اصلی که مردم هستند مشکلات‌شان روی زمین می‌ماند، بنابراین صحبت شده، ولی تا تضمینی وجود نداشته باشد که ما را اذیت نکنند، نمی‌شود. نقد کردن و پیشنهاد دادن خیلی خوب است، ولی هر کسی هر اتهامی و  آزار و اذیتی که می‌خواهد کند را به حساب نقد، بگذارد، درست نیست./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین