پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:53 - 1400/03/30

کلاهبرداری با ترفند فروش ویژه پاوربانک در اینستاگرام

رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش ویژه پاوربانک در اینستاگرام به بهانه سفارش غیر حضوری شهروندان را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد خبرداد.

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

اوافزود: شاکی تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه خرید اینترنتی پاوربانک با ارسال رایگان مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز مبلع ۵ میلیون ریال به حساب فروشنده هیچ کالایی برایش ارسال نشده و فروشنده نیز پاسخگوی تلفن او نبوده است.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و طی هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اقرار و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد اظهار کرد: بار‌ها اعلام کردیم که شبکه‌های اجتماعی مکان امنی برای داد و ستد و خرید‌های اینترنتی نیستند و بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
تریبون کارگر آنلاین