پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:25 - 1400/08/18

کلاهبرداری با ترفند فروش اسباب بازی کودکان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد سایت فروش اسباب بازی کودکان با جعل نماد خبر داد و گفت: متهم با ایجاد یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت:  تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت های فروش اسباب بازی برای کودکان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

 

وی عنوان کرد:  مال باختگان این پرونده در ادامه اظهارات داشتند،  قصد خرید اسباب بازی برای کودک خود در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است مواجه شدندو پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

این مقام سایبری ادامه  داد: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل ای نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می کند.

رئیس پلیس فتا تهران اضافه کرد:  افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرمین و تشریفات قضایی متهمان را در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: متهمان پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۲۸ نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فروشگاه های معتبر در سابت  Enamad.ir   قابل مشاهده است، اظهار داشت:شهروندان حتما ای نماد موجود در سایت ها را بررسی کنند و مطمئن شوند که آن نماد صرفا یک عکس نیست و با کلیک بر روی آن به سایت Enamad.ir منتقل می شوند،همچنین از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و ... قبل از تحویل و تایید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

این مقام پلیسی به شهروندان توصیه کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین