پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:10 - 1400/03/31

انکار قتل خواهرزاده در دادگاه؛ بر سر ارث و میراث با هم اختلاف داشتیم

اوایل پاییز سال ۹۷ وقوع درگیری دسته‌جمعی در ورامین به پلیس اعلام شد. در آن درگیری مردی ۳۷ساله به نام هومن با ضربه‌های قمه از پا درآمد و قبل از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

اوایل پاییز سال ۹۷ وقوع درگیری دسته‌جمعی در ورامین به پلیس اعلام شد. در آن درگیری مردی ۳۷ساله به نام هومن با ضربه‌های قمه از پا درآمد و قبل از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

بعد از آن پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت هومن در درگیری دسته‌جمعی با دایی‌هایش کشته شده است. به‌این‌ترتیب چندین مظنون ردیابی و دستگیر شدند و پلیس به این نتیجه رسید که هومن با ضربه قمه دایی‌اش به نام کیومرث کشته شده است.

کیومرث به درگیری خونین با خواهرزاده‌اش اعتراف اما اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد. به این ترتیب برای او و سایر شرکت‌کنندگان در درگیری کیفرخواست صادر شد و آنها در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی که قیم فرزند خردسال وی هستند برای متهم حکم قصاص خواستند. مادر قربانی گفت: برادرم بی‌رحمانه و با ضربه‌های قمه پسرم را کشت و به‌همین‌خاطر حاضر به گذشت نیستم.
وقتی کیومرث روبه‌روی قضات ایستاد، گفت: قبول دارم در دعوا شرکت کردم اما من قصد قتل خواهرزاده‌ام را نداشتم و نمی‌دانم ضربه‌ای که به خواهرزاده‌ام زدم موجب مرگش شده یا نه.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من به‌تازگی خانه‌ای خریده بودم که کولر نداشت. به خانه قبلی رفته بودم تا کولر گازی را باز کنم و به خانه جدید بیاورم. وقتی مقابل در رسیدم همسرم را هراسان مقابل در دیدم که می‌گفت خواهرزاده‌هایم به خانه من حمله‌ور شده‌اند. همسرم از ترسش خانه را ترک کرده بود. من همان موقع داخل خانه رفتم و با خواهرزاده‌هایم و چند نفر از دوستان‌شان روبه‌رو شدم. آنها همگی شمشیر و قمه داشتند که به سمتم حمله‌ور شدند. ما قبلا بر سر ارث و میراث با هم اختلاف داشتیم.

متهم ادامه داد: هومن با قمه به من حمله کرد و چند ضربه زد. همان موقع روی زمین نشستم و قمه را برداشتم و ضربه‌ای به سمت او زدم اما نمی‌دانم قمه به کجا برخورد کرد.
در این هنگام قاضی پرسید: در پلیس آگاهی اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده‌ای. قبلا گفته بودی خواهرزاده‌ام را زدم اما قصد قتل نداشتم و بار دیگر مطرح کردی نمی‌دانم چه کسی او را کشته است. علت این تناقض‌گویی‌ها چیست؟

متهم پاسخ داد: باور کنید حقیقت را می‌گویم. من قمه را از روی زمین برداشتم اما نمی‌دانم ضربه به کجا برخورد کرد. من قصد کشتن خواهرزاده‌ام را نداشتم. تعداد زیادی در این دعوا شرکت داشتند و ممکن است یکی از آنها خواهرزاده‌ام را کشته باشد. من آن‌ روز مواد کشیده و قرص مصرف کرده بودم و حال خودم را نمی‌فهمیدم. سپس سایر شرکت‌کنندگان در نزاع منجر به قتل که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند از خود دفاع کردند.

برادر متهم گفت: وقتی خواهرزاده‌هایم و دوستانشان به خانه برادرم حمله‌ور شدند ما دستمان خالی بود. آنها شمشیر و قمه در دست داشتند. من اتهام شرکت در نزاع را قبول دارم اما ضربه‌ای به مقتول نزدم.

برادر قربانی نیز گفت: من و برادرم قبلا با دایی‌هایم اختلاف داشتیم و پرونده‌ای در دادسرای ورامین داریم. ما مقابل خانه هومن رفته بودیم تا نامه‌ای را به او بدهیم؛ اما او و برادرش با قمه به ما حمله‌ور شدند. حتی یکی از دوستان او اسلحه در دست داشت که ما را تهدید به مرگ کرد. او قبلا هم یک زن باردار را تهدید به مرگ کرده و موجب سقط جنین وی شده بود.

این متهم ادامه داد: دوربین مداربسته یک فروشگاه صحنه درگیری ما را ضبط کرده که نشان می‌دهد خواهرزاده‌هایم قمه و چاقو در دست داشتند. اما آنها بعد از کشته‌شدن هومن به صاحب مغازه پول دادند تا فیلم‌های دوربین مداربسته را پاک کند. آنها می‌خواهند حقیقت را پنهان کنند تا برادرم اعدام نشود. با ادعای این مرد در دادگاه پرونده برای ازسرگیری تحقیقات به دادسرا برگردانده شد.

با تکمیل تحقیقات کیومرث بار دیگر در دادگاه از خود دفاع کرد. وی اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: باور کنید قصد کشتن خواهرزاده‌ام را نداشتم و ضربه‌ای که به او زدم کشنده نبود.

این متهم گفت: قبول دارم در آن دعوا از ترسم چاقو در دست گرفتم اما ضربه‌ای که به هومن برخورد کرد باعث مرگ او نشد. من در قتل او بی‌گناه هستم. در ادامه وکیل مدافع او در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد.
با پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

منبع: شرق
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین