پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:04 - 1400/04/27

پیش‌بینی اطعام ۳۰۰ هزار گیلانی در عید سعید غدیر

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان با اشاره به اجرای طرح اطعام روز عید غدیر در ۴۸ شهر استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با کمک‌های مردمی، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، تعداد اطعام عید غدیر به ۳۰۰ هزار پرس غذا برسد.

«عبدالله بابایی‌پور» امروز یکشنبه، 27 تیر 1400 در جلسه هماهنگی جشن دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم که در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه جشن‌های این ایام با وجود شرایط کرونایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: جشن‌های امسال دهه امامت و ولایت با هدف معرفت‌افزایی و اهتمام ویژه به خطبه غدیر برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان از برگزاری جشن‌های عید سعید غدیرخم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر استان خبر داد و افزود: جشن اعلام بیعت با ولایت در شب عید غدیر از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر در تلاش است در قالب برگزاری شورای اداری در استانداری گیلان و حضور یک مسئول کشوری، برنامه‌های خود را تشریح کند، ادامه داد: جشن بزرگ عید غدیر در عصر روز عید، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین «مسعود عالی» در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

بابایی‌پور تصریح کرد: همچنین جشن عید ولایت در شام عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «مسعود عالی» در میدان نماز شهر لنگرود برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان از برپایی حرکت مردمی اطعام روز عید غدیر در سراسر استان خبر داد و گفت: این اطعام همانند سال‌های گذشته ولی به شیوه بسته‌بندی در 48 شهر استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در سال‌های گذشته به این شکل بود که پخت غذا در 10 نقطه از شهر انجام می‌شد و با برپایی سفره‌های غذا، مردم اطعام می‌شدند، خاطرنشان کرد: با شروع کرونا و در سال گذشته، حدود 200 هزار پرس غذا به صورت بسته‌بندی و بهداشتی در درب منازل مردم توزیع شد.

بابایی‌پور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با کمک‌های مردمی، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، تعداد اطعام عید غدیر به 300 هزار پرس غذا برسد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان همچنین به برگزاری جشن و اطعام در روستاهای استان گیلان اشاره و تاکید کرد: به عنوان نمونه امسال در روستای پهمدان بخش رودبنه شهرستان لاهیجان، مراسم جشن، سخنرانی و اطعام در روز عید غدیرخم برگزار می‌شود.

وی همچنین از اجرای پویش نذر «هر خانه، یک پرس غذا» خبر داد و گفت: امسال پیشنهاد داده‌ایم که به نیت روز عید غدیر، هر خانه حداقل یک پرس غذا آماده کرده و به کسانی که خودشان می‌شناسند تقدیم کنند.

بابایی‌پور اذعان کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر استان گیلان همزمان با ایام غدیریه، برنامه‌های حرکت کاروان خودرویی غدیر، نصب پرچم و بنرهای تبلیغی عید غدیر و ... را در دستور کار خود دارد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین