پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:55 - 1398/10/08

تامین اجتماعی پرونده های کاغذی را حذف کرد+روش جدید برای بیمه شدگان و کارفرمایان

مدیرکل تأمین اجتماعی قزوین گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، صرفه جویی در هزینه‌ها و رفت و آمد بیمه شدگان و کارفرمایان، پرونده‌های کاغذی از بایگانی تأمین اجتماعی استان حذف شد.
کارگر آنلاین: سیروس نصیری اظهار داشت: همکاری و مساعدت با کارفرمایان به عنوان عمده‌ترین شرکای سازمانی از وظایف اصلی مجموعه تأمین اجتماعی است.
 
 
 وی بیان کرد: در استان قزوین ۷۴ هزار خانواده مستمری بگیر و 8000  مقرری بیمه بیکاری بگیر تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی این استان هستند که بابت حقوق، بیمه بیکاری، خدمات جزئی غرامت دستمزد و سایر موارد ماهانه ۱۷۶ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.
 
 
 
نصیری تصریح کرد: یک سوم افراد مشمول مقرری بیمه بیکاری افرادی بودند که در مشاغل سخت و زیان‌آور خدمت می‌کردند.
 
 
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: در راستای همراهی با کارفرمایان اقدامات حمایتی از صاحبان کارگاه‌ها انجام شده است و طرح بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی را عملیاتی کرده‌ایم.
 
 
 
وی بیان کرد: در کمیته رفع موانع تولید با استقبال خوبی که از سوی کارفرمایان صورت گرفت، صاحبان حدود ۵۲۴ کارگاه درخواست استفاده از طرح بخشودگی را ارائه کردند.
 
 
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: پس از بررسی تقاضاها، تعداد ۴۲۴ درخواست در کمیته رفع موانع تولید تعیین تکلیف شد که میزان بدهی آنها ۲۲۹ میلیارد تومان برآورد شده که یک سوم آن معادل ۹۹ میلیارد تومان جرایم کارفرمایان است.
 
 
 
وی اظهار داشت: ۴۹ میلیارد تومان از بخشودگی جرایم مربوط به ۳۵۱ کارگاه است که با میانگین اقساط ۱۲ ماهه تعیین تکلیف شدند و تاکنون بعد از گذشت دو ماه از اجرای طرح ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون از مطالبات وصول شده است.
 
 
 
نصیری اضافه کرد: ۶۰ درصد بدهی ۵۷۰ میلیارد تومانی کارفرمایان استان به ۳۰۰ کارگاه تعلق دارد.
 
 
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در راستای کاهش هزینه‌های ارباب رجوع، تسریع در امور بیمه شدگان و شفاف سازی امور و تحقق دولت الکترونیک نسبت به حذف پرونده‌های کاغذی اقدام کرده‌ایم.
 
 
 
وی بیان کرد: در این راستا ۵۰۰ هزار پرونده بیمه شدگان و مستمری بگیران حذف شده و به صورت اسکن، ثبت شده است و در مراحل آخر فرآیندهای الکترونیکی هستیم.
 
 
 
نصیری یادآور شد: بعد از تهران دومین استان کشور هستیم که با مدیریت بهینه مصارف زمینه حذف فیزیکی پرونده‌های بیمه شدگان را مهیا کرده‌ایم و همه کارها الکترونیک انجام می‌شود.
 
 
 
وی افزود: در اجرای تکریم شهروندان و کارفرمایان با اجرای نهضت IT امکان پرداخت اینترنتی لیست‌های بیمه‌ای، ابلاغ الکترونیکی، بازرسی الکترونیکی، حسابرسی یک ساله دفاتر قانونی و اجرای قانون بخشودگی جرایم در استان به صورت غیر حضوری مهیا شده که با استقبال خوب مراجعه کننده‌ها روبرو شده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین