پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:57 - 1399/01/15

مدیران ایران خودرو زیان ده شدند+اسناد

شرکت های خودروسازی در کشور نیازمند یک بازنگری اساسی در فرآیندها، ساختارها و مدیران است. چرا که بخش قابل توجهی از عملکرد شرکت ها ناشی از اهلیت و توان مدیریتی افراد اداره کننده است.

کارگر آنلاین:شرکت تولید محور خودرو یکی از شرکت های تجاری ایران خودرو است. تولید انواع اکسل، محور انواع اتاق باز، محور انواع تریلی، اتوبوس، مینی بوس و .... موضوع اصلی فعالیت این شرکت است. طبق گزارش های مالی 9 ماهه منتهی به پایان آذرماه(حسابرسی نشده) حسن مرادی، داوود آهنگر، محمدرضا عبدی، مهدی نداف زاده و کامران شیرزاد اعضای هیئت مدیره این شرکت هستند. در بازه 9 ماهه سال 1398 تعداد پرسنل تولیدی و غیرتولیدی این شرکت به ترتیب 154 و 184 بوده است.

این اسناد مالی نشان می دهد  تولید محور خودرو در بازه مالی مذکور زیان خالص 13.5 میلیارد تومانی را ثبت کرده است. این در حالی که این رقم در پایان سال 1397(آغاز تحریم ها) در حدود 585 میلیون تومان سود خالص بوده است. لذا با افت شدیدی در این سرفصل مالی مواجه شده است. این شرایط باعث شده تا زیان انباشته این شرکت از حدود 531 میلیون تومان در پایان سال 1397 به حدود 13 میلیارد تومان در پایان آذرماه 1398 افزایش یافته است.

 

شرکت های خودروسازی در کشور نیازمند یک بازنگری اساسی در فرآیندها، ساختارها و مدیران است. چرا که بخش قابل توجهی از عملکرد شرکت ها ناشی از اهلیت و توان مدیریتی افراد اداره کننده است. هرچه متخصص هاو جوان تر ها اداره امور را به جای سیاسیون، غیرخودرویی ها و بازنسته ها به دست بگیرند، امید بهبود شرایط افزایش خواهد یافت. ناگفته نماند که ریشه تمام مشکلات این صنعت، ساختار شبه دولتی آن است که برخلاف بخش خصوصی اجازه رشد و پیشرفت را به این صنعت نمی دهد.

منبع/سایت خط بازار

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین