پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:14 - 1399/02/30

تاخت و تاز کرونا؛ خراسان شمالی به وضعیت هشدار رفت

کارگر آنلاین: هفتاد ابتلای جدید به کرونا فقط طی روز گذشته در استان ثبت شد تا مجموع آمار مبتلایان به کووید 19 در خراسان شمالی به هزار و 719 نفر برسد، ضمن این که آمار قربانیان کرونا در استان 2 نفر دیگر افزایش یافت. سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت خراسان شمالی در خصوص کرونا را به صورت «هشدار» اعلام کرد.



از سوی دیگر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از احتمال اعمال محدودیت های شدیدتر در استان با ادامه وضعیت فعلی در هفته آینده خبر داد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که اکنون استان در چه وضعیت کرونایی قرار دارد؟ اظهارکرد: استان در حد وضعیت هشدار است و ادامه این روند به تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها بستگی دارد.

دکتر «سید احمد هاشمی» با بیان این که هنوز تمام استان به طور کامل با ویروس درگیر نشده است، خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلای سرپایی در استان زیاد است اما میزان مبتلایان بستری در 4 شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و جاجرم بیشتر است. وی با اشاره به این که معیار کنونی رسیدن به وضعیت قرمز با وضعیت قرمزی که در شروع بحران داشتیم، تفاوت دارد، بیان می کند: اگر متوسط روزانه بستری بیماران بیشتر از 3 مورد در هر شهرستان و این روند ادامه داشته باشد محدودیت های بیشتری اعمال می شود که وضعیت در 2 هفته گذشته چنین بوده است و در هفته آینده اعمال محدودیت های بیشتر مشخص خواهد شد. وی تاکید کرد: اگر تا هفته آینده وضعیت به همین منوال باشد و تعداد بستری ها یا مرگ و میر افزایش یابد، محدودیت های شدیدتری اعمال خواهد شد.

آمار مبتلایان به کرونا به ۱۷۱۹ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره میزان ابتلا و قربانیان ویروس کووید 19 بیان کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده تا ظهر 29 اردیبهشت، تعداد مبتلایان به کووید 19 در استان هزار و 719 نفر، فوتی ها 110 نفر، بهبود یافتگان 641 نفر، نمونه های منفی گزارش شده 2 هزار و 157 نفر و بستری شدگان در بیمارستان ها 151 نفر گزارش شده است. دکتر «سید احمد هاشمی» ادامه داد: تعداد مبتلایان در بجنورد 867 نفر، شیروان 201 نفر، فاروج 108 نفر، مانه و سملقان 174 نفر، جاجرم 50 نفر، گرمه 33 نفر، راز و جرگلان 111 نفر و اسفراین 175 نفر ثبت شده است. وی نسبت به رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد. وی با اشاره به کاهش میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان افزود: بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستند.
وی با بیان این که هنوز جامعه درگیر مبارزه با کروناست، بر رعایت مسائل بهداشتی، پرهیز از تجمعات و ترددهای غیر ضروری تاکید کرد.

خراسان شمالی در وضعیت هشدار

دکتر «جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت هم روز گذشته گفت: در استان‌های لرستان، خراسان شمالی، کرمان به ویژه جنوب آن، سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب این استان و همچنین کرمانشاه وضعیت را به صورت هشدار قلمداد ‌می کنیم. بنابراین در این استان ها و همچنین سراسر کشور، رعایت بیشتر نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات غیر ضروری در دستور کار است.

 

منبع: خراسان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین