پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:21 - 1399/02/30

جزئیات جدید ازآسمانخراش 10 هزار میلیاردی شرکت ملی گاز

کارگر آنلاین: مدیران ارشد شرکت گاز برای طراحی آسمان‌خراش 40 طبقه‌ای این شرکت، مسابقه‌ای بین‌المللی با صرف هزینه‌های هنگفت چند میلیارد تومانی برگزار کرده‌اند. پس از تعیین طرح‌های برتر، معماری این مجتمع به یک شرکت خارجی سپرده شده است و احتمالا میلیون‌ها دلار هم برای این کار باید به این شرکت پرداخت شود.



21 اردیبهشت بود که ساخت مجتمع 40 طبقه، لوکس و عظیم اداری شرکت ملی گاز در غرب بزرگراه شهید صیاد شیرازی تهران، در زمینی به مساحت 57 هزار و840 مترمربع و با برآورد هزینه ای در حدود 10 هزار میلیارد تومان خبرساز شد، آن هم در شرایطی که گفته می شود نه تنها ساختمان های موجود برای این شرکت کفایت می کند بلکه با توجه به برون سپاری های صورت گرفته، ساختمان هایی نیز مازاد خواهد داشت.

مدیران ارشد شرکت ملی گاز مجوز قانونی برای احداث آسمانخراش 10 هزار میلیارد تومانی را با عنوان «مجتمع اداری متمرکز شرکت ملی گاز ایران» دریافت کرده اند. حتی به تازگی برای طراحی و معماری این مجتمع، مسابقه‌ای بین‌المللی با صرف هزینه‌های هنگفت چندین میلیارد تومانی نیز برگزار شده است.

نکته جالب توجه این که پس از برگزاری این مسابقه و تعیین طرح‌های برتر، معماری این مجتمع به یک شرکت خارجی سپرده شد و احتمالاً میلیون‌ها دلار هم برای کار طراحی و معماری باید به این شرکت خارجی پرداخت شود.این هزینه هنگفت برای ساختمان شرکت ملی گاز در شرایطی است که هم اکنون ساختمان‌های خالی زیادی در اختیار وزارت نفت است که می‌تواند توسط شرکت گاز استفاده شود. در خور ذکر است، تاکنون شرکت ملی گاز حاضر نشده، توضیحاتی را برای شفاف سازی منطق ساخت این آسمانخراش ارائه کند.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین