پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:24 - 1399/03/06

جزئیات پرداخت ۵۰ درصد حقوق ماهیانه کارگر توقیف شده به خانواده‌اش

یک کارشناس حوزه کار و کارگر گفت: کارفرما برای رفع احتیاجات خانواده کارگر توقیف شده باید حداقل ۵۰ درصد حقوق ماهیانه او را به خانواده‌اش پرداخت کند.
کارگر آنلاین : حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: زمانی که کارگر به دلیل اعلام مراجع قضایی و یا به اعتبار شکایت کارفرما توقیف می‌شود، طبق تبصره‌ تعیین شده از جانب قانونگذار، کارفرما مکلف است تا زمانی که تکلیف کارگر از طریق مراجع ذیصلاح و مذکور محرز نشده، برای رفع احتیاجات خانواده کارگر باید حداقل ۵۰ درصد حقوق ماهیانه او را به صورت علی الحساب به خانواده‌اش پرداخت کند.
 
او با بیان اینکه زمانی که قرارداد کارگر تعلیق می‌شود و مجدد از تعلیق در می‌آید، ادامه داد: کارگر تا ۳۰ روز فرصت دارد خود را به کارفرما معرفی کند و کارفرما موظف است او را به کارگاه باز گرداند.
 
حاج اسماعیلی افزود: اگر در این شرایط کارفرما از پذیرش کارگر امتناع کند و در پی آن عذرخواهی صورت گیرد، این عذرخواهی برای قانونگذار قانع کننده نخواهد بود و کارگر می‌تواند به اداره کار شکایت کند.
 
کارشناس حوزه کار و کارگر با بیان اینکه اگر کارگر بتواند زمان بازگشت خود به کارگاه را در چارچوب قانون تعلیق قرارداد در دادگاه ثابت کند، می‌تواند برای هر سال سابقه کارگر ۴۵ روز مزد از کارفرما بگیرد، بیان کرد: اگر کارگر بعد از ۳۰ روز از رفع تعلیق قرارداد کار به کارگاه مراجعه نکند و در دادگاه نیز حاضر نشود، شورای حل اختلاف او را مستعفی می‌شناسد و به این کارگر سالی یک ماه سنوات تعلق می‌گیرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین