پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:22 - 1400/06/08

پانصد موکب ایرانی در اربعین امسال حضور خواهند داشت/«الحسین سفینه النجاه» شعار امسال اربعین

کارگر آنلاین | جلسه شورای معارف سیما همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی برگزار و به نحوه حضور موکب‌های ایرانی و شعار امسال اربعین اشاره شد.

 همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی جلسه شورای معارف سیما یکشنبه هفتم شهریور با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و نمایندگان شورای معارف در شبکه‌های سیما به صورت مجازی و حضوری برگزار شد. 

  •  جواد شیخ اکبری؛ دبیر شورای معارف سیما در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های مجاهدانه مدیران و برنامه سازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما ویژه برنامه‌های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته اند. 
  • شیخ اکبری همچنین با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو اربعین حسینی و دهه آخر صفر و ادامه شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم نماید که مردم ضمن استفاده از برنامه‌های معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم‌های مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند. 

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه با تاکید بر این که جریان‌سازی اربعین را رسانه ملی انجام داده است افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانه‌ای اربعین را بایستی به رسانه ملی واگذار کنیم. همچنین معرفت افزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه می‌توان نهادینه کرد. 

  • وی خاطر نشان کرد: امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین «الحسین سفینه النجاه» است. 
  • حجت الاسلام گنابادی نژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های آستان مقدس علی بن موسی الرضا (علیه السلام) برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت. 
  • در ادامه این جلسه، حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیت‌های ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود. 
  • همچنین در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکه‌های سیما نقطه نظرات خود را در خصوص ویژه برنامه‌های اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
تریبون کارگر آنلاین