" />
پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00003:46 - 1401/06/06

میزبانی ۱۲۰۰ موکب ایرانی از زائران در پیاده روی اربعین

کارگر آنلاین | باباخانی گفت: در مسیر پیاده روی اربعین امسال عراق، بیش از ۱۲۰۰ موکب ایرانی حضور دارند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.">

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور با اشاره به برنامه‌های این ستاد در تهران در دهه اخر محرم بیان کرد: زائران جا مانده از پیاده روی اربعین کربلا، در تهران این ضیافت را به صورت جمعی از میدان امام حسین آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی ادامه خواهند داد.

  • او افزود: در این مسیر هیات‌ها و ایستگاه‌های صلواتی متعددی برپا می‌شود تا مردمی که به هر دلیلی نتوانستند در مسیر اربعین کربلا شرکت کنند در این مسیر از نوشیدنی گرفته تا غذای گرم به صورت نذری استفاده کنند. ایران روز اربعین در شهر‌ها و روستا‌ها همایش و مراسمات مختلف با رسم و گویش‌های گوناگون خواد داشت که از طریق شبکه‌های تلویزیونی به تصویر کشیده خواهند شد.

باباخانی گفت: در مسیر اربعین کربلا از بدو ورود و عبور زائرین از مرز بین ایران و عراق بیش از۱۲۰۰ موکب ایرانی در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته افزایش چند درصدی داشته و امسال نیز موکب‌های شاخص عمدتا حضور خواهند داشت. تنها در مرز چابهار موکبی برای پذیرایی زائران وجود ندارد که این نیز در دست کار برای برپایی است.

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور در پایان با اشاره به حضور مداحان ایرانی در عراق خبر داد: عراق در اربعین حسینی میزبان مداحان اهل بیت ایرانی خواهد بود تا در این مراسم هیات‌ها و حسینیه‌هایی برای عزاداری سالار شهیدان برپا کنند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین