پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1397/02/14

کارگردان سرشناس به علت آزار جنسی اخراج شد+عکس

آکادمی علوم و هنرهای سینما در آمریکا از پایان دادن به عضویت بیل کازبی، ستاره برنامه های تلویزیونی و رومان پولانسکی، کارگردان مشهور خبر داده است.

به گزارش کارگرآنلاین، این آکادمی که اعطا کننده جوایز سینمایی اسکار است، اعلام کرد اعضای هیات رئیسه این سازمان به اخراج این دو فرد رای داده اند.

آقای کازبی به تازگی در رابطه با تعرض جنسی محکوم شناخته شده است و آقای پولانسکی نیز۴۱ سال پیش به تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله اعتراف کرده بود.

آکادمی علوم و هنرهای سینما با انتشار یک بیانیه، اخراج بیل کازبی و رومان پولانسکی را مطابق با ضوابط اخلاقی خود اعلام کرد.

در این بیانیه نوشته شده است: "هیات مدیره آکادمی بر ضوابط اخلاقی که اعضا را ملزم به رعایت ارزش های آن و محترم شناختن شان انسان ها می کند، تاکید دارد."

آکادمی علوم و هنرهای سینما سال گذشته نیز هاروی واینستین، تهیه کننده مشهور هالی وود را به خاطر متهم شدن به آزار جنسی چند بازیگر زن اخراج کرده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، در پی اعلام این خبر، بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی این سوال را مطرح کردند که چرا به رغم اعتراف آقای پولانسکی به تجاوز به یک دختر نوجوان، این آکادمی برای اقدام علیه او ۴۱ سال صبر کرد؟

آقای پولانسکی جایزه اسکار بهترین کارگردان را در سال ۲۰۰۳ به خاطر فیلم پیانیست از این آکادمی دریافت کرد و علاوه بر این جایزه، دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

آقای پولانسکی در سال ۱۹۷۷ پس از اعتراف به تجاوز، برای ۴۲ روز در زندان بود و پس از آن به اروپا گریخت و تلاش های دولت آمریکا برای استردادش به خاطر برخورداری او از تابعیت فرانسه و لهستان موفقیت آمیز نبوده است.

بیل کازبی نیز که ۸۰ سال سن دارد، ماه گذشته به اتهام سه مورد تجاوز به ده سال زندان محکوم شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین