پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:40 - 1400/08/07

رژیم لاغری سه روزه سریع + نمونه برنامه غذایی خانه

کارگر آنلاین | این روزها که حتی غذای فست فودی هم برخلاف اسمش به اندازه کافی سریع آماده نمی‌شود،

بسیاری از ما به دنبال رژیم لاغری سریع هستیم. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند که می‌توانید با این رژیم لاغری سریع سه روزه به وزن ایده‌آل‌تان برسید. اگر سعی دارید عدد روی ترازو را تغییر دهید و وسوسه شدید که این رژیم را دنبال کنید، در ادامه با هم این رژیم را بررسی خواهیم کرد. هدف این رژیم افرادیست که می‌خواهند لاغری سریع در سه روز را تجربه کنند. این رژیم ادعا دارد اگر به طور دقیق از آن پیروی شود، طی ۳ روز بیش از ۵ کیلو وزن کم می‌کنید.


 

رژیم لاغری سه روزه چگونه رژیمی است؟

برنامه این رژیم غذایی از سه بخش صبحانه، نهار و شام تشکیل شده است. البته اگر یک فنجان تن ماهی یا دو هات داگ، به علاوه میوه و سبزیجات در کنار آن را بتوان اسمش را شام گذاشت. یکی از فروشنده‌های این رژیم ادعا می‌کند رژیم لاغری ۳ روزه از نظر شیمیایی و آنزیمی متعادل است، اما این حرف در حد یک ادعاست و هنوز از نظر علمی بررسی نشده. در این رژیم چیز زیادی برای خوردن ندارید. در روز اول ۸۷۰ کالری دریافت می‌کنید و در روزهای بعد نیز اوضاع زیاد فرق نمی‌کند.  در رژیم لاغری سه روزه چه چیزهایی می‌توان خورد؟ در این رژیم به مدت سه روز غذاهای ساده‌ای می‌خورید که به احتمال زیاد در آشپزخانه‌تان وجود دارد. غذاهایی که در رژیم سه روزه مجاز به مصرف آن هستید، عبارتند از: موز سیب گریپ فروت قهوه تلخ آب نان کامل کره بادام زمینی هات داگ بروکلی هویج پنیر چدار بستنی وانیلی تخم مرغ دانه‌های سبز نمونه برنامه غذایی یک روز از رژیم لاغری سه روزه برنامه غذایی یک روز از رژیم لاغری ۳ روزه را در ادامه بررسی می‌کنیم: صبحانه قهوه تلخ یا آب نیمی از یک گریپ فروت یک لایه نان تست همراه با بادام زمینی نهار نصف فنجان ماهی تن یک لایه نان تست یک فنجان قهوه تلخ چای یا آب شام حدود ۹۰ گرم گوشت قرمز یا سفید ۱ فنجان لوبیا ۱ فنجان هویج ۱ عدد سیب ۱ فنجان بستنی وانیلی

در رژیم لاغری سه روزه چه چیزهایی نمی‌توان خورد؟

به افرادی که رژیم لاغری سه روزه می‌گیرند توصیه می‌شود که بیشتر از مقدار تعیین شده غذا نخورند. باید طبق دستور غذایی رژیم پیش بروند و امکان جایگزینی وعده‌ها در آن وجود ندارد با این حال بعضی وب سایت‌ها می‌گویند به جای ماهی تن از پنیر خامه‌ای استفاده کنید. در رژیم لاغری ۳ روزه چگونه غذاها را تهیه کنیم؟ غذای خاصی در رژیم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شاید نیاز به بخار پز کردن سبزیجات داشته باشید یا  آنها را به صورت خام مصرف کنید. در رژیم سه روزه نیازی به خرید غذاها و وعده‌های بسته بندی شده خاصی نیست. محدودیت‌های غذایی رژیم لاغری سه روزه گیاه خوارها و وگان‌ها: این برنامه غذایی برای گیاه خواران یا وگان‌ها مناسب نیست. افرادی که رژیم فاقد گلوتن دارند: این رژیم غذایی دارای کراکر و نان تست است که هر دو حاوی گلوتن هستند. افراد ورزشکار: در این رژیم ورزش کردن توصیه نمی‌شود چون با دریافت انرژی کم قادر به ورزش کردن و انجام فعالیت فیزیکی نخواهید بود. افرادی که نیاز به پشتیبانی دارند: رژیم لاغری سه روزه تیم پشتیبانی ندارد و شما رژیم را با مسئولیت خود می‌گیرید. نظر متخصصین تغذیه و کارشناسان  درباره رژیم غذایی سه روزه متخصصین تغذیه معتقدند در هررژیمی اگر روزانه کمتر از ۹۱۰ کالری غذا بخورید، مسلما وزن کم خواهید کرد. اما کاهش ۵ کیلو در ۳ روز  ناسالم و باورنکردنی است. برای کاهش تنها نیم کیلو از وزن‌تان باید از کالری دریافتی روزانه خود ۵۰۰ کالری آن هم به مدت یک هفته کم کنید. با این کار در طول ۷ روز ۳٫۵۰۰ کالری کمتر غذا خورده‌اید. برای کاهش ۵ کیلو در سه روز باید کالری دریافتی خود را تا ۳۵٫۰۰۰ کالری کاهش دهید. آیا چنین کاری در ۳ روز ممکن است؟ متخصصین حرفه‌ای تغذیه، کاهش وزن آهسته و پیوسته را توصیه می‌کنند و از افراد می‌خواهند بیش از یک تا نیم کیلو در هفته وزن کم نکنند. در غیر اینصورت عضله و آب بدن را از دست می‌دهند و استخوان‌ها ضعیف می‌شوند.

در چنین رژیم‌هایی احتمال بازگشت وزن نیز بسیار بالاست. چه کسانی نمی‌توانند رژیم لاغری سه روزه بگیرند؟ رژیم لاغری ۳ روزه کم کالری است اما چربی، نمک و کلسترول کمی ندارد. چنین رژیمی برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و کلسترول بالا مناسب نیست. درست است که اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن اصلی‌ترین راه برای پیشگیری و مدیریت این مشکل است اما هر نوع کاهش وزنی درست نیست. باید از روشی سالم که شامل مواد مغذی مناسب و ورزش باشد استفاده کنید. مضرات رژیم لاغری سه روزه چیست؟ در طول سه روز محرومیت غذایی شما بدن‌تان را از دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی محروم می‌کنید. اگر بخواهید رژیم لاغری سه روزه را به مدت چند هفته ادامه دهید، بدون شک وزن زیادی کم می‌کنید، اما به شدت دچار سوء‌ تغذیه خواهید شد. در این رژیم هیچ گونه فعالیت ورزشی جدی توصیه نمی‌شود و همین امر نشانه‌ی کیفیت پایین آن است. ضعف و بی‌حالی از اصلی ترین و مشکل سازترین عوارض این رژیم هستند که گاهی ممکن است فرد را با مشکلات روحی و فشار روانی زیادی مواجه کند. بنابراین به طور کلی عوارض و مضرات رژیم لاغری ۳ روزه را می‌توان به موارد زیر دسته بندی کرد: ضعف و بی‌حالی سوءتغذیه یبوست ریزش مو ناراحتی‌های گوارشی کم آب شدن بدن کمبود ویتامین و املاح معدنی بازگشت وزن سریع افزایش فشار خون افزایش کلسترول‌های بد و ….


 

نکته‌ی پایانی رژیم لاغری سه روزه یک برنامه بسیار کم کالری است که در آن از غذاهای ساده و کم هزینه استفاده می‌شود. این رژیم احتمالا سبب کاهش وزن در کوتاه مدت خواهد شد و چون میزان کالری دریافتی‌تان بسیار پایین می‌آید، قابل تحمل نیست و زود رژیم را رها می‌کنید. در رژیم لاغری سه روزه هیچگونه تعادل مواد مغذی وجود ندارد. برخی از غذاهای توصیه شده در رژیم سه روزه سرشار از نمک و چربی هستند که برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا مشکل ساز است. همچنین در این رژیم، ویتامین، مواد معدنی و فیبر کافی دریافت نمی‌کنید. رژیم سه روزه لذت غذا خوردن را از افراد رژیمی می‌گیرد. سه روز در هفته‌ای که فرد این رژیم را رعایت می‌کند، نمی‌تواند جای دیگری غذا بخورد و تنها به تعداد خاصی از غذاها محدود می‌شود. رژیم‌های کسل کننده و فاقد تنوع، میزان تعهد را برای فرد دشوار می‌کنند. همچنین وسوسه پرخوری در چهار روز دیگر هفته بسیار بالاست. همیشه به خاطر داشته باشید هنگام کاهش وزن باید آهسته و پیوسته وزن کم کنید.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین