پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:00 - 1400/09/11

شیوه‌های وقف توسعه پیدا کرده است

خبر خوش رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای کسانی که به دنبال وقف هستند

کارگر آنلاین| خاموشی گفت: وقف‌های جدید مانند وقف پول امکان پذیر است؛ امروز در بازار بورس سهام مبادله می‌شود و وقف سهام هم امکان پذیر است.

به گزارش کارگر آنلاین نمایشگاه ملی وقف با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در این مراسم گفت: اوقاف سازمان وسیعی است و خصوصی و دولتی نیست؛ بلکه شاخه دیگری از نهاد‌های کشور است و تعریف شرعی و قانونی خاصی دارد.

وی افزود: سازمان اوقاف وظیفه دارد اصل وقف را پیگیری، حفظ و صیانت کند. این محور‌ها مجموعه گزاره‌های سه گانه‌ای هستند که در امر وقف انجام می‌شود.

ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اقدامات اوقاف در زمان شیوع کرونا گفت: در حوزه خدمات اجتماعی در مدت شیوع کرونا می‌توان به تولید ۳۰ میلیون ماسک، توزیع یک میلیون بسته بهداشتی، تحویل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌ها و تکمیل تعدادی بیمارستان‌های نیمه ساخته اشاره کرد.

وی ادامه دارد: در حوزه شرعی وقف پول مطالعاتی انجام شد و نتایج مطالعات به همراه سوال امکان وقف پول خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد که رهبر معظم انقلاب در جواب فرمودند: نتیجه وقف روشن است و باید اصل اعتبار حفظ شود و سود آن برای نیت‌های مورد نظر استفاده شود و اجازه وقف پول از طرف مقام معظم رهبری داده شده است.

خاموشی گفت: امروز وقف توسعه پیدا کرده است و وقف پول به هر میزانی امکان پذیر است، در بازار بورس سهام مبادله می‌شود و وقف سهام هم امکان پذیر است، به همین علت امروزه هر کسی با هر توانی می‌تواند واقف باشد.

وی در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت وقف در فناوری‌های نوین و توسعه‌ی علمی در کشور را آغاز کردیم و سعی شده است زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم و جهت حفظ اصل سرمایه وقف، به صورت مشارکتی با شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین