پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:02 - 1400/12/14

این گل در طبیعت برای رشد مو مانند ندارد

کارگر آنلاین | از خواص گل ختمی می‌توان به درمان تب، التیام زخم‌ها، درمان نیش مار، درمان سرماخوردگی و گلودرد، تسکین تب‌خال، تحریک اشتها، تسکین مشکلات تنفسی، کمک به سلامت هاضمه، درمان اشاره کرد.

گل ختمی یکی از بهترین گیاهان دارویی برای رشد مو، جلوگیری از ریزش مو، تقویت مو و آبرسانی به موها است.

نرم کننده طبیعی: گل ختمی یک نرم کننده گیاهی برای مو محسوب می‌شود. با استفاده منظم از این نرم کننده گیاهی مو، می‌توانید موهای صاف و نرمی داشت باشید. گل ختمی خشکی مو را برطرف می‌کند.
ضد گره و وزی مو: از خواص گل ختمی برای مو به خاصیت ضد گره و از بین برنده وزی مو می‌توان اشاره کرد. جوشانده گل ختمی با مرطوب کردن حلقه های خشک موها، آنها را سریعاً آزاد و نرم می‌کند.

  • رشد موی سر: گل ختمی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که در تقویت پوست و موی سر تاثیر گذار هستند. شکوفه‌های تازه گل ختمی را با روغن نارگیل ترکیب کنید، خمیر نرمی به دست می‌آید. خمیر به دست آمده را روی پوست سر بگذارید و پس از یک تا دو ساعت سر خود را بشویید. این کار را ۳ تا ۴ مرتبه در ماه انجام دهید. پس از مدتی شاهد افزایش رشد موهای خودتان خواهید بود.

طراوت و شادابی مو: برای از بین رفتن موخوره می‌توانید موهای خود را با جوشانده گل ختمی شست و شو دهید.
درمان ریزش مو: گل ختمی برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. عصاره ریشه و ساقه گل ختمی برای سلامتی، پوست و مو بسیار مفید هستند و بهترین شوینده‌ای که انسان می تواند با آن موهای خود را بشورد گل ختمی است.
رنگ موی طبیعی: گل ختمی می تواند رنگ موی طبیعی برای شما باشد.  نتیجه ی استفاده از گل ختمی به عنوان رنگ موی طبیعی بسیار عالی خواهد بود، زیرا شما همزمان موهای صاف و نرمی نیز خواهید داشت.

  • ابتدا باید گل ختمی آبی رنگ  را به آب اضافه کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. در مرحله بعد دسته از گل ختمی بنفش آبی را در آب داغ بجوشانید و بعد از ده دقیقه بگذارید سرد شود. محلول حاصل را حالا دسته ای از گلهای بنفش آبی رنگ این گیاه در بطری بریزید و موهای خود را با آن اسپری کنید. پس ۱۵ دقیقه موهای خود را با شامپو شسته و سپس آب‌کشی کنید. شاهد هایلایتی از رنگ زرد بر روی موی خاکستری خواهید بود.
  • جایگزین شامپو: طب سنتی ثابت کرده است استفاده از گل ختمی برای مو بهترین جایگزین شامپوهای شیمیایی برای شست و شوی موها است. استفاده از گل ختمی خشک شده برای تهیه این شامپو ضروری است.

از خواص شامپوی گل ختمی می‌توان به جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از چربی پوست سر، جلوگیری از شوره سر، جلوگیری از خارش سر، افزایش رشد مو، افزایش لطافت مو، بلزسازی ساقه مو، از بین رفتن شپش مو و تسکین دهندگی برای میگرن را اشاره کرد.
طرز تهیه شامپو گل ختمی

  • به مقداری گل ختمی سفید خشک شده نیاز دارید. بهترین نوع گل ختمی برای تهیه این شامپو گل ختمی سفید است. گل ختمی سفید را پس از خشک کردن آسیاب کنید و الک کنید. یک قاشق غذاخوری از این پودر به دست آمده را درون ظرفی که محتوی دو لیوان آب جوش است، بریزید و منتظر شوید تا این گیاه لعاب دهد. سپس این محلول را درون جوراب یا تنظیف بریزید آن را صاف کنید. پس از صاف کردن می‌توانید از شامپو طبیعی خود استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که این شامپو فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده است، درنتیجه تا ۳ روز قابل نگهداری است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین