پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:50 - 1401/05/11

لبنان کشتی حامل غلات سوریه را آزاد کرد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که لبنان یک کشتی حامل غلات سوریه را که اوکراین مدعی سرقتی بودن محموله آن شده بود به دلیل ثابت شدن خلاف این ادعا، آزاد کرد.

 دادستان دیوان محاسبات در لبنان امروز سه شنبه اجازه داد کشتی مملو از غلات با پرچم سوریه که به دنبال ادعاهای اوکراین مبنی بر مسروقه بودن محموله آن توسط سرویس امنیتی لبنان توقیف شده بود، آزاد شود.

یک مسئول قضایی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت: غسان عویدات دادستان دیوان محاسبات به کشتی لائودیسیا که هفته گذشته در بندر طرابلس در شمال لبنان پهلو گرفت اجازه داد به حرکت خود ادامه دهد، زیرا بررسی‌ها برای اثبات مسروقه بودن محموله آرد و جو این کشتی به نتیجه نرسید و نتایج تحقیقات اولیه که از زمان رسیدن کشتی به بندر طرابلس انجام شده وجود جرم جنایی یا سرقت کالا را ثابت نکرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: فرد سوری که کالا به نام او از اوکراین حمل شده بود، با حضور در مرکز بازجویی، اسناد و مدارکی که نشان از مالکیت کالا دارد را تحویل داد.

ایهور اوستاش، سفیر اوکراین در بیروت روز پنجشنبه گفته بود که با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار کرده است و در آن درباره موضوع ورود غیرقانونی یک کشتی سوری به بندر طرابلس با جو بارگیری شده از سرزمین‌های اشغالی اوکراین بحث و گفتگو کرده است.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان هم روز جمعه اعلام کرد که  از سوی تعدادی از کشورهای غربی در پی ورود کشتی حامل پرچم سوریه با آرد و جو اعتراض ها و هشدارهایی دریافت کرده است.

وی در عین حال با بیان اینکه لبنان هنوز نتوانسته منبع محموله را مشخص کند، گفته بود که: مقامات مربوطه  در حال بررسی کشتی هستند.

 

منبع: خبرگزاری فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین