پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:39 - 1401/10/29

سرویس مشاوره کارگر آنلاین :

مابه التفاوت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از کی و چگونه محاسبه و پرداخت می شود؟

کارگر آنلاین | یک مشکل مهم بین کارگران و کارفرما پس از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موضوع مابه التفاوت مزد و مزایای ناشی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه از زمان شمولیت تا زمان اجرا است.

به گزارش کارگر آنلاین ، در اصل کارگران از روزی که کارگاه مشمول طبقه بندی مشاغل شده است مستحق دریافت مزد بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل هستند. به دلایل مختلف در برخی کارگاه‌ها بین تاریخ شمول طبقه بندی و تاریخ اجرای آن فاصله زمانی وجود دارد. در برخی موارد این فاصله زمانی زیاد است.

یک مشکل مهم بین کارگران و کارفرما پس از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موضوع مابه التفاوت مزد و مزایای ناشی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه از زمان شمولیت تا زمان اجرا است.

در دستورالعمل و قوانین و مقررات مرتبط با نحوه محاسبه و پرداخت مابه التفاوت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ۳ راه حل پیش بینی شده است:

۱-محاسبه مابه التفاوت مزد و مزایای تبعی ناشی از اجرای طبقه بندی مشاغل از روز شمول به صورت دقیق و کامل محاسبه و به کارگران پرداخت شود.

۲-در مواردی که زمان سپری شده زیاد باشد محاسبه مابه التفاوت ها سخت و زمان بر خواهد بود و در این موارد و سایر حالت‌ها کارگران و کارفرما در خصوص مابه التفاوت طبقه بندی مشاغل به مبلغ مشخصی توافق و مصالحه کنند.

۳-در صورتی که اختلاف بر سر مبلغ مابه التفاوت طبقه بندی مشاغل بین کارگران و کارفرما وجود داشته باشد باید موضوع در مراجع حل اختلاف اداره کار مطرح شود و نظر اداره کار در این خصوص نافذ خواهد بود.

با توجه به اینکه مرجع صالح به رسیدگی به اختلافات با موضوع خسارت تاخیر تادیه دادگاه ها هستند لذا کارگران در صورت ادعای خسارت تاخیر تادیه مابه التفاوت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل می توانند از طریق این مراجع اقدام نمایند. لازم است قبل از هر گونه اقدام از مشاوران و وکلای متخصص در این زمینه مشاوره گرفته شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین