پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:54 - 1401/11/13

آغازرقابت ۱۱۰ کارگر ماهر در نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران

کارگر آنلاین | رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رقابت ۱۱۰ کارگر ماهر از ۲۸ شرکت در مرحله کشوری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران خبرداد.

به گزارش کارگر آنلاین ، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره وری وکارآیی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استاندارد‌های جدید مهارت است.

  • وی با بیان اینکه مسابقات مرحله پایانی در مرکز ملی تربیت مربی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رهبری در استان البرز برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۲۰۶ کارگر ماهر از ۵۴ شرکت در سه گروه ماشین کاری صنعتی، طراحی مهندسی و جوشکاری در مرحله استانی با هم به رقابت پرداختند که ۱۱۰ نفر از آنان به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند. 
  • معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شناسایی وکشف استعداد‌های برتر مهارتی را از دیگر مزایای برگزاری مسابقات خواند و بیان کرد: (تراشکاری یونیورسال، فرزکاری یونیورسال، تراشکاری CNC و فرزکاری CNC) در گروه ماشین کاری صنعتی، (جوشکاری SMAW، جوشکاری با گاز محافظ CO۲ و جوشکاری با گاز محافظ آرگون) در گروه جوشکاری و (طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار SOLIDWORKS، طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار CATIA و برنامه نویسی PLC) در گروه مهندسی از رشته‌های این دوره مسابقات می‌باشد.
  • وی اظهار کرد: با اعطای مدال طلا، نقره و برنز به همراه جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته، از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت کارگران ایران تجلیل می‌شود و علاوه بر آن برای برگزیدگان، کارت مربیگری و آزمون گری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گواهینامه حضور در مسابقات مذکور صادر خواهد شد.
  • رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور حامیان، را پشتوانه‌ای محکم برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت گذاری به مردم عنوان کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی حامی این رویداد، می‌توانند از امتیازات ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (مصوب هیأت محترم وزیران در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۱) بهره‌مند شوند. 
  • بر اساس این گزارش، کارگران ماهر شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز، پارس خودرو، پگاه خوزستان، لاستیک بارز، شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، صنایع پمپیران، آریا ترانسفوی شرق و قدرت، تیراژه ماشین، نفت آفتاب و دنیای ماموت در این مسابقات شرکت کرده و با هم به رقابت خواهند پرداخت.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین