پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:39 - 1399/07/26

ترویج سیره رضوی با برگزاری گفت‌وگوهای بین ادیانی

حجت الاسلام جازاری با اشاره به برگزاری نشست‌های گفت وگوی بین ادیانی با حضورکارشناسان غیرایرانی در مسجد امام رضا(ع)، گفت: تلاش کردیم در این مسجد که همنام با ثامن الحجج(ع) است، گامی در جهت ترویج سیره و رویکرد آ‌ن حضرت برداریم.

حجت الاسلام «سعید جازاری» در گفت و گو با شبستان با اشاره به برگزاری نشست های گفت و گوی بین ادیانی با حضور کارشناسان مسیحی و میهمانان خارج از کشور در مسجد امام رضا(ع) گفت: این نشست ها در مناسبت های مختلف در این مسجد برگزار می شود و از ابتدای سال تاکنون ۵ نشست با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

 

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای امام رضا(ع) مناظره با علما و اندیشمندان ادیان های مختلف به دلیل وجود بحران‌های فکری و فرقه‌های متعدد مذهبی بود، ما هم سعی کردیم که دراین مسجد که همنام با ثامن الحجج(ع) است گامی در جهت سیره و رویکرد آن حضرت برداریم و مناظرات بین ادیانی در این مسجد برپا کنیم تا از این طریق به شبهات مردم پاسخ دهیم.

 

 حجت الاسلام جازاری با اشاره به تاریخچه تاسیس مسجد امام رضا(ع) گفت: این مسجد از سال 81 دربلوار آیت الله کاشانی بنا شده است و علاوه بر اقامه سه نوبت نماز در این مسجد در مناسبت ها نیز برای مردم برنامه های مذهبی برگزار می شود، ضمن اینکه در حوزه علمیه مجاور مسجد نیز کلاسهای معرفتی و تربیتی و نیز گفت و گویی دینی برای مخاطبان برپا می شود.

 

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) با اشاره به اینکه هر مسجدی با توجه به موقعیت مکانی باید برای مخاطبان برنامه ریزی داشته باشد، تصریح کرد: سیاستهای هر مسجدی باید بر اساس نیاز مخاطبان و به صورت بومی برنامه ریزی شود و ما نیز در این مسجد با نیازسنجی از مخاطبان برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی برگزار می کنیم.

 

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین