پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:31 - 1399/08/14

سیده زهرا موسوی نخستین مدافع سلامت همدان شد

رئیس نظام پرستاری استان همدان از فوت نخستین نفر از کادر بهداشت و درمان استان بر اثر ابتلا به کروناویروس خبر داد.

کارگر آنلاین | هادی زرینی در رابطه با وضعیت کادر درمان گروه پرستاری استان، اظهار کرد: تاکنون ۸۳۴ نفر از گروه پرستاری به کروناویروس مبتلا شدند و اکثراً به محل کار خود بازگشتند اما متأسفانه دیشب نخستین فرد از کادر درمان استان جان خود را از دست دادند.

زرینی تصریح کرد: «سیده زهرا موسوی» از گروه پرستاری، نخستین فرد از مدافعان سلامت استان بود که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان سینا فوت کرد.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه روزانه تست کرونای تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان مثبت می شود، گفت: متأسفانه ترس از کرونا عادی شده و کسی که علامتی ندارد راحت در جامعه تردد می کند اما نمی داند همین ویروس در بدن فرد دیگر ممکن است باعث مرگ او شود.

رئیس نظام پرستاری همدان اذعان کرد: انتظار داشتیم مردم رعایت کنند اما رعایت نکردند و شاید خیلی از ایرادات بنیادی باشد و مشکل از وزارت بهداشت و دولت باشد که پروتکل ها و محدودیت های جدی را اعمال نکردند، به هر حال ما امیدوارم پیک سوم را بگذرانیم تا همکاران پرستارمان بتوانند نفسی بکشند.

 وی در رابطه با صحبت های دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با پرداخت مطالبات پرستاران، توضیح داد: شاید دکتر نوبخت پولی به وزارت بهداشت داده باشد اما کادر پرستاری هنوز در دانشگاه علوم پزشکی همدان و حتی سایر استان‌ها پولی دریافت نکرده‌اند.

زرینی خاطرنشان کرد: دکتر نوبخت در صفحات مجازی خود قول های زیادی داده بود، قرار بود کارانه‌ها تسویه، پاداش کرونا پرداخت و فوق‌العاده ویژه هم انجام شود اما برای ما به آن نحوی که باید باشد انجام نشده است.

وی بیان کرد: گروه پرستاری، علاوه بر خستگی جسمی از نظر روحی، پشتیبانی و حمایت هم خسته هستند،

وزارت بهداشت نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت نکرده، نیروی جدید استخدام نکرده و حتی مطالبات پرستاران هم پرداخت نشده است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین